Kapitalizmin yeni görünümleri ve İslami sermaye
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRAKT Bu tez çalışması, 20.y.yılın son çeyreğinde sosyal bilimlerde yoğun tartışmalara konu olan İslam'ın ekonomik anlamda toplumsal bir proje sunup sunamayacağına ilişkin tartışmaları kapsamaktadır. Bu amaçla, bu çalışmada İslam'a genel bir bakış çerçevesinde; İslamda mülkiyet, miras anlayışı, İslami ekonomik modelin argümanları bağlamında faiz, faizsiz bankacılık (İslam'da bankacılığa ilişkin kurumsal düzenlemeler) düzenlemeleri, Özel Finan Kurumları ile bunların genel bir değerlendirmesi yer almaktadır. Aynı zamanda küreselleşme süreci ile ortaya çıkan kültürel karşı duruşlar kapsamında `bir karşı duruş olarak İslam` başlığı altında; modernleşme ve İslam, kimliğin stratejik tercihleri, küreselleşme ve kültürel farlılık bağlamında İslam, kimliğin ve farklılığın göstergesi olarak tüketim ve sembollerin kullanımı, konusundaki tartışmalar ele alınarak, modernleşmeci yaklaşımda ortaya çıkan `Batı` ve `Batı olmayan` in kurgusunda `Bir Karşı Duruş Olarak İslam'ın` kendisini nasıl tanımladığı irdelenmektedir. Bu çerçevede `Batı-Dışı`, `Öteki` olarak tanımlanan İslam'ın kendisini nasıl tanımladığına bakılarak, bunu, kimlik, kültürel farklılık bağlamında toplumsal ilişkilere nasıl yansıttığı irdelenmektedir. İslam'ın diğer ekonomik sistemlerden farklılığı, özellikle faiz ve faizsiz bankacılık ve Özel Finans Kurumlarının kâr - zarar ortaklığı anlayışı temelinde ayrı bir konuma oturtuluşunun teorik açılımları ile, gündelik yaşamdaki uygulama biçimleri ele alınıp incelenmektedir. Bu incelemeye bağlı olarak İslam'ın ekonomik anlamda özgün bir ilişki yaratıp yaratmadığı tartışılmaktadır. Sonuç kapsamında; İslami sermaye oluşumunun Türkiye'de ortaya çtkış koşullan ve tarikat- dini cemaat ilişkileri değerlendirilerek, İslam'ın sunduğu ekonomi doktrinin ne kadarının İslamla veya kapitalizm ile örtüştüğü tartışılmaktadır. Piyasa koşullan içinde yer alan Özel Finans Kurumlannın İslami niteliği, II ŞUBAT 2001 tarihinde kapatılan İhlas Finans Kurumunun faaliyetlerinin durdurulmasına eden olan gerekçeler özelinde ele alınarak, bu kurumsal faaliyet üzerinde İslam'ın ekonomik anlamdaki özgünlüğü tartışılmaktadır. İNGİLİZCE ABSTRACT In that thesis study about; The Islamic religion will be able to perform a kind of social protect in economic field which is densely discussion in social sience last quarter of 20 century. The aim of that thesis gives us a general proprietorship in Islam, inheritance policy, preparation of free rated interest banking ( which is institutional arrangement about banking in Islam), advocate of private financial enterprise and general evolution all of these subjects. At the some time the subject I was trying to focus on; in cultural counterrevolutionary that have came with global process, base topic of As be Islamic resist; to become modern - Islam, Islamic identity's strategically grating, globalism and cultural difference in Islam, consumption and use the symbols as being different. Additionally I would like to research; `to be west` or `not to be west` (that calls mostly `the Occident`) terminology which has been started to use during the global process. In that situation how can Islamic resist define itself? Islam is recognized like `out of west`, `the other one`, `the further` in that perspective. What sort of acknowledgement does Islam have for it self? How does Islam show them Islamic identity and cultural difference consistency in social relation. What type of difference does Islam have with the other economic systems? Especially basic principle of interest and free rated interest banking. In basis advocate of private financial enterprise's profit and loss relation that Islam has had totally difference theory. Furthermore it has examined how Islamic world uses all these in its practical life. Has Islam have an original relation or has not created a completely new interconnection. Finally, an appearance of Islamic capital formation has exposed which conditions, provisions on the scene in Turkey. Increase the value of tariqat - congregation relation, economic doctrine has assembled by Islam, all those how much suit to Islam or how much adapt to capitalism. In marked provision Private Finance Institutions has got an Islamic attribute. İhlas Finance Institution closed in 11 Th February 2001, and what is the real reason of İhlas Finance's activities has been stopped.
Collections