Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
54 Türkçe Abstrakt Bu araştırma, İzmir merkezinde 2000-2001 öğretim yılında görev yapan ve şans yoluyla seçilen 80 ilköğretim 1. Kademe 3., 4. Ve 5. Sınıf öğretmeninin sınıf içi davranışlarını ne düzeyde gösterdiklerini, gösterme düzeyleri açısından aralarında bir fark olup olmadığını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma gözlemle yapılmış aynı gözlem formu öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri içinde kullanılmıştır. Gözlem formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Gözlem formunda 3'ü hazırlık,4'ü giriş,26'sı geliştirme,3'ü sonuç basamaklarında yer alan 36 sınıf içi davranış yer almaktadır.Elde edilen puanların analizinde t testi ; varyans analizi gibi teknikler kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda bulgular ve yorumlar aşağıdaki gibidir. Öğretmenlerin hazırlık basamağındaki davranışları gösterme düzeyleri `üst` giriş, geliştirme ve sonuç basamağındaki seviyeleri `orta` bulunmuştur. Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için hazırlanan gözlem formunda Öğretmenler kendilerini oldukça sübjektif değerlendirdiklerinden gözlem formlarıyla öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri arasında anlamlı farklar çıkmıştır. Kadın-erkek; farklı kıdeme ve farklı sayıda sınıf mevcuduna sahip öğretmenler arasında basamakların tümündeki davranışları gösterme düzeyleri açısından anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Farklı okullardan mezun öğretmenlerden eğitim fakültesi çıkışlılarla diğer mezunlar arasında hazırlık basamağında eğitim fakülteliler lehine; evli öğretmenlerin bekarlara kıyasla sınıf içi davranışlarında hazırlık basamağı boyutunda anlamlı bir farka rastlanmış bunun dışında anlamlı bir fark görülmemiştir. 5S İngilizce Abstrakt This survey has been done among the teachers who work at primary schools (classes 3,4,5.) in Konak,İzmir to present their variations in respect to their classroom behaviours and in what extent they differ from each other. ( 80 teachers have been chosen randomly.) Observation has been used as a method in this work and the form which has been used in this method has been given to the teachers to evaluate themselves. Also the form has been developed by the researcher. There are thirty-six classroom behaviours including three preparation, four introduction, twenty-six development and three conclusion stage in the observation form. Techniques like variation analysis and t test have been used while analizing the results taken from the survey. In respect of their success in presenting the good classroom behaviours at the preparation stage of the lesson have been found `high`level, teachers behaviours at the introduction, development and conclusion stage of the lesson have been round `medium`. It has been observed that there is a dramatic difference between the observation results and the evaluation done by the teachers themselves. This is because of the teachers subjective evaluation of themselves. There isn't any meaningful difference between the teachers' classroom behaviours in respect of different sexes, ranks and number of students in the classroom. On the other hand when compared to the other faculties the results of the survey at the preparation stage have been seen in favour of the graduates of the pedagogic faculties. At the same stage it has been observed that married teachers show better classroom behaviours in contrast to the single ones. No differences have been seen except from the ones above.
Collections