Bilgi toplumuna geçişte polis eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın genel amacı, polis okullarındaki eğitim-öğretim niteliğine ilişkin polis okulu öğrencilerinin görüşlerini belirlimek, bu genel amaçlar doğrultusunda, polis okullarında yürütülen eğitim-öğretim niteliğinin çeşitli boyutlarına ilişkin sorunları araştırmaktır Bilgi toplumuna geçişte bilgi toplumunun ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir polis eğitiminin nasıl olması gerektiğine ilişkin bulgular sağlamak, sonuçlar çıkarmak ve öneriler belirlemektir. Araştırmada tarama modeli tarama modeli kullanılmış ve 12' si sınıflama türünde 66'sı derecelendirme türünde olmak üzere toplam 88 sorudan oluşturulan bir anket geliştirilmiş ve 2000-2001 eğitim-öğretim döneminde Bornova Polis Okulu, Aydın Polis Okulu, Nazilli Polis Okulu ve Rüştü Unsal Polis Okulunda öğrenim görmekte olan 440 öğrencinin görüşleri bu anketle alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, sınıflama türünden sorular için frekans ve yüzde, araştırmanın alt problemlerini çözümleyebilmek için yüzde, frekans, aritmetik ortalamalar kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda Polis Okullarına ilişkin elde edilen bulgularda; eğitim yönetiminin yeterli olmadığı, eğitim programlan ve öğretimin günün değişen ve gelişen koşullan doğrultusunda yeniden yapılanması gerektiği, bilgi teknolojisi ve ders araç ve gereçlerinin bilgi çağının gerisinde kaldığı, derslerin işlenişinde kuramsal kalındığı, uygulamalı eğitime gerekli önemin verilmediği, öğrencilerin iletişim ve bireysel becerilerinin yeterli düzeyde gelişmediği, öğretim elemanlannın eğitim- öğretim teknikleri, alan bilgisi yönüyle kendilerini günün gelişen ve değişen koşullanna uygun olarak yenilememiş olmalan, mesleki formasyonun yeterli derecede kazandınlmadığı en çok hissedilen sorunlardır. 124 ABSTRACT The general aim of this research is to determine the views of the police officer candidates about the quality of the education system and to designete the problems regarding education in police schools. Another aim is to collect some data abaut how the ideal police training should be to draw come to some conclusions and suggest some new ideas. In this research,scanning model was used and a survey was developed containing 88 questions, 12 in form of classifying and 66 in form of ranking.In the education year of 2000-2001 the 440 police officer condidates in Bornova Polis Okulu, in Aydın Polis Okulu, in Nazilli Polis Okulu and in Rüştü Unsal Police Schools were asked to answer the questions in this survey. In analysing the data,for the classifying questions,frequency and percent results were used. In order to solve the lower problems,percent,frequency and arithmetical mean were evaluated. At the end of the research it was found out that,in the Police schools the education administration is not successful enough; the education programs and training are not updated; the lessons are very theoretical,the practical education is rarety carried out, the communication and personal skills of the p. o candidates can not be developed properly, the trainers do not have the formation of the new teaching skills and the formation of the updated knowledges on about their subjects, so that the candidates can not get the enough formation regarding to their proffession. 125
Collections