Bizans resminde mekan kaygısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
/ ÖZET Bizans Dünyası, Yunan düşüncesinden Stoa Felsefesi çerçevesinde ortaya konan doğal hukuk anlayışını ve Roma dünyasından Kozmopolis düşüncesini alarak bunları Hristiyanlık düşüncesiyle birleştirmiş, böylelikle yeni bir düzenin temellerini atmıştır. Bizans dünyasında Roma'dan farklı yeni düzenlemelerin getirilmesi ve Hristiyanlığın devlet dini olarak kabulü yeni bir mekanda, farklı bir düzenin gelişimini sağlamıştır. Kilisenin kurumsallaşması ve otoritenin kutsallığı da içine alarak kurulması dünya tarihinde ilk kez ortaya çıkan düzenlemelerdir. Kiliseler ve onların iç mekanlarını süsleyen tasvirler, görselliğe geçen bir dünyanın ilk habercisidir. Sözün yanma resim eklenerek kurulan dünya, imparatorluğun içinde yaşayan tüm topluluklar için ruhsal bütünlüklü bir dünya yaratmıştır. Konuya bu çerçeveden bakıldığında Bizans Resim sanatında ortaya çıkan mekan düzenlemelerinin Bizans düzeninin üzerine yerleştiği mekanın yansıması olarak görülür. Bizans resimlerinde ilahi bir dünya tasarımının dünyevi bir iktidar tasarımıyla yan yana betimlenmesi bize resimler aracılıyla yapılan ideolojik bir propagandanın ip uçlarını verir. 105 ABSTRACT Byzantium world, taking the understanding of natural law within the Stoa philosophy of Greek thought and the cosmopolice thought of Roman world, and then combining the two with Christiandom; constructed the basis of a new order. Differing from Rome, the coming of New regulation in Byzantium world, the acceptance of Christiandom as the governmental religion, provided the development of a new order in a new district. The institutionalization of the church and the construction of authority included spirituality were the first regulations that came out in the history of the world. Churches and the depictions that embelished the interior spaces of them, were the first foretellers of a new world passing towards visuality. The world that was constructed by putting the depictions beside the language also provided a spiritually integral world for all the communities within the emperorship. Looking at the subject through out this view, the space (location) regulations that emerged within Byzantium art can be observed as the reflection of the location on where Byzantium is constructed. In the Byzantium depictions the contextualization of a spiritual world that was defined next to a worldly authority, gives us a clue of an ideological propaganda that is achieved by means of depictions / paintings. ^& 106 -'J
Collections