Kitle iletişim araçlarının ulusal kimlik üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim, insan toplumunun kültürel yaşam düzeyine ulaşmasını sağlayan araçtır. Kitle iletişiminin ise toplumsal, kültürel sistemlerin ve bu sistemler içinde yer alan bireylerin ilişkilerinin yeniden üretilmesinde; bu sistemler ve sistem içindeki ilişkiler hakkında bireylerin bilgilendirilmesinde belirleyici bir rolü vardır. Bu açıdan düşünüldüğünde kitle iletişimi toplumun üst örgütlenme biçimlerinden birisi olan ulus- devletin ve ulusal kimliklerin oluşturulmasında önemli bir öğe olarak ortaya çıkmaktadır. Tarihsel perspektif içinde, uluslaşma sürecinde hiç kuşkusuz kitle iletişim araçları etkili olmuşlardır. Kitle iletişim araçlarının ulusal kimlikler üzerindeki etkisi iki yönlü olagelmiştir; bir yandan ulusal kimliği pekiştiren bir güdümleme yaratırlarken bir yandan da, bu kimliğin değişmesine, dönüşmesine yönelik etkide bulunmuşlardır. Kitle iletişiminin toplumsal etkisi ve kültürü değiştirme, dönüştürme özelliği üzerine araştırmalar, kitle iletişiminin kamusal ya da özel kuruluşların kendi amaçlan doğrultusunda bireyleri etkilediğini, güdümlediğini ve tutum, davranış ve inançlarda değişim yarattığını ileri sürmektedirler. Dolayısıyla kitle iletişim araçları ve ulusal kimlik arasındaki ilişkilerin oluşturduğu alanın hem bu kimliğin oluşturulması hem de değişimi koşullan çerçevesinde incelenmesi dikkate değer bir inceleme alam ortaya çıkarmaktadır. Communication is the means that makes the human society reach the cultural level of living. Mass media, meanwhile, has a determinative role to reproduce the social cultural systems and relationship between the individuals in these systems and to inform the individuals about the relationship in these systems. In this point of view mass media appears to be an important compenent to create national identities and nation which is on of the upper organization forms of the society. In the historical point of view, mass media means were undoubtly effective on the period of nationalization. Mass media means were effective on national identities in two ways; on one hand they were creating a pursuation to firm up the national identity, one the other hand they were affecting the change and transformation of this identitiy. Researches on the qualitiy of changing and transforming the culture and the social effect of mass media sets forth that mass media affects the individuals working for public or private companies in the direction of their own aims, pursuing them and changing their beliefs and behaviours. Therefore, examining the field between mass media and national identity on both forming this identity and changing conditions reveals a significant research field.
Collections