Türkiye`de tehlikeli madde lojistik sektörü analizi ve gereksinimlerinin tespiti; sektör temsilcilerinin uluslararası anlaşmalara uyum sürecini değerlendirmelerine yönelik araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze edinilen tecrübeler göstermiştir ki; tehlikelimaddelerden ve bunların lojistiğinden kaynaklanan risklerin minimize edilmesi,kontrol altına alınabilmesi, insan ve çevre için emniyet ve güvenliğin sağlanabilmesiancak belirli düzenlemeler ve direktifler çerçevesinde yapılması ile mümkünolabilmektedir. Bu doğrultuda düzenlenen uluslararası anlaşma ve sözleşmelereTürkiye'nin taraf olması ile birlikte tehlikeli madde lojistiğinde uluslararası uyumsüreci başlamıştır.Bu çalışmada Türkiye'de tehlikeli madde lojistik sektörü analizi için tarafolunan uluslararası anlaşmalara uyum sürecinin değerlendirilmesi sonucundagereksinimler tespit edilmiş ve bu gereksinimler 5'li likert ölçekte hazırlananönermeler ile sektör tarafları olan TMGD, eğiticiler ve TMFB sahibi işletmelereanket ile sunulmuştur. Elde edilen verilere SPSS 18.0 paket programı ile analizedilerek katılım oranları değerlendirilmiş ve önermeler için yapılan faktör analizisonucunda dört faktör oluşmuştur. Bu faktörler, değişken grupları olarak ele alınan;TMGD, eğiticiler ve TMFB sahibi işletmeler; tehlikeli maddeler üzerine eğitimalanlar ve almayanlar; yurtiçi ve uluslararası işletmeler; danışmanlık hizmeti alan vealmayan işletmeler; sektördeki hizmet süreleri; Türkiye bölgeleri arasında T-test veAnova testi yardımıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda değişken gruplarıarasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiş olup tespit edilengereksinimlere katılım oranları doğrultusunda sektör için önerilerde bulunulmuştur. Experiences gained from the past day by day has shown that; it is possible tominimize and control the risks arising from dangerous goods and their logistics, toensure safety and security for people and the environment, but only within theframework of certain regulations and directives. Along with the fact that Turkey is aparty to international agreements and contracts organized in this direction,international harmonization process has started in dangerous goods transportations.In this study; As a result of the evaluation of the harmonization process ofdangerous goods transportation sector in Turkey, needs were determined and theseneeds were presented in a survey to DGSAs, trainees and DGAC-owned enterpriseswhich are the sector sides with the propositions prepared on 5 point likert scale. Theobtained data were analyzed with SPSS 18.0 and participation rates were evaluated.Four factors were formed as a result of the factor analysis for the propositions. Thesefactors are analysed between variable groups as defined; DGSA, trainers and DGACownedenterprises; those who receive training on dangerous goods and those who donot; domestic and international logistic enterprises; businesses that have or do notreceive DGSA services; service durations in the sector; the Turkish territories withthe help of T-test and ANOVA test. As a result of the analyzes, statistically significantdifferences were determined between the variable groups and suggestions were madefor the sector in line with the participation rates to the determined needs.
Collections