1961 ve 1982 T.C. Anayasalarının siyasal katılım açısından sosyolojik karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Siyasal katılım toplum üyelerinin siyasal sistemi desteklemek, etkilemek için giriştikleri faaliyet ve eylemlerin tümüdür.Anayasa!ar devletin temel yapısını, örgütlenişi ve işleyiş kurallarını ifade ederek siyasal katılımı hukuksal yönünü oluştururlar.Anayasa ile toplumsal yapı arasında yakın bağlar mümkündür.Toplumun tarihsel birikimi, kültürü, gelenekleri, beklentileri ve ihtiyaçları anayasaların oluşumunda etkili olabilmektedir.Anayasalar da iktidarın gücünü, sınırlılığını bireyin temel hak ve özgürlüklerini yasal olarak belirleyerek toplumsal yapı ve toplumsal değişme üzerinde etkileyici olabilmektedir. Anayasaların oluşturuldukları dönemdeki sosyolojik koşullar anayasanın ideolojisini, bireyin özgürlükler alanını ve iktidarın gücünün sınırını etküemektedir.1961 ve 1982 T.C Anayasaları birey-devlet ilişkisinde iktidarın gücü, sınırlılığı bireyin temel hak ve özgürlükleri ve halkın katılımcılığı yönüyle birbirinden farklıdır. 1 AC/ SUMMARY Political agreement (participation) is the sum of the actions and the organizations of the members of society, to support and affect the political system.Constitutions by expressing the organizational structure and the functional rules, form the legal view of the political participation.A close relation between the constitution and the social structure is possiblcThe culture, historical accumulation, traditions, hopes and the needs of the society, can be affective on the formation of the constitutions.In this way, constitutions by determining the power and the limits of the goverment, the basic rights and the freedom of the individual legally, can be affective on the social structure and alteration. The sciologial conditions of the period that the constitutions are formed, can affect the ideology, the level of freedom of the society and the power limit of the govermentThe 1961 and 1982 Turkish Republic Constitutions differ from each other on the limit and power of the goverment in individual-state relationship, and also on the basic rights of the individual and social participation. i «n
Collections