Konaklama işletmelerinde finansal ve finansal olmayan performans göstergelerinin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konaklama işletmelerinde finansal olan ve finansal olmayan performans göstergelerinin kullanılmasına yönelik otel yöneticilerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır.Araştırma çalışma evreni Orta Anadolu'da turizm işletme belgeli (α=122) ve turizm yatırım belgeli (α=44) 3-4 ve 5 yıldızlı oteller evren birimi olarak kabul edilmiştir.Orta Anadolu'da faaliyet gösteren bu otellerde müdür, genel müdür yardımcısı ve genel müdür pozisyonunda görev yapan (α=171) kişi tespit edilmiştir. Araştırmada Orta Anadolu'da turizm faaliyeti gösteren 3-4 ve 5 Yıldızlı otellerde yönetici pozisyonunda görev yapan kişiler (n=118)tabakalı (zümrelere göre) örnekleme alma yöntemiyle ve yansız olarak basit tesadüfi örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir.Araştırmada kullanılmak üzere, veri toplama aracı olarak `Otel İşletmelerinde Finansal Olan ve Finansal Olmayan Performans Göstergeleri Ölçeği` geliştirilmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma genelinde otel yöneticilerinin finansal olan ve finansal olmayan performans göstergelerini her zaman kullandıkları, finansal olan ve finansal olmayan performans göstergeleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This survey aims to determine opinions of hotel managers which based on the quantative datas and relational screening model, for using orientation of financial and non-financial performance indicators in accommodation management. Target population of study contains hotels that have tourism operation license (α=122) and tourism investment license(α=44) with 3-4 and 5 stars in Central Anatolia Region. There are (α=171) person identified as manager, assistant general manager and general manager positions for hotels that have active bussiness in Central Anatolia Region. In this survey stratified (according to positions) sampling method and random sampling method used to select persons who are in manager positions of Central Anatolian Region hotels which have 3-4 and 5 stars. `Financial and Non-Financial Performance Indicators Scale for Hotel Management` had been developed and used in this survey. Validity and reliability analyzes had been done and interpreted for scale. Throughout research hotel managers are always using both financial and non-financial performance indicators, reached results shown that there have been positive and meaningful relationship with financial and non-financial performance indicators.
Collections