Televizyon reklamlarının marka imajı yaratmada rolü ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde artan rekabet, kitle iletişim araçlarının etkin bir pazarlama iletişimi aracı olarak kullanılmalarına neden olmaktadır. Örgütler kitle iletişim araçları aracılığıyla, hedef kitlelerine çeşitli amaç ve konuda birçok sayıda mesaj gönderebilmektedir. Kitle iletişim araçları arasında önemli bir konuma sahip olan televizyon; reklam mesajların yayınlanmasına yönelik en pahalı mecra olmasına rağmen, ulaştığı kitle ve görsel-işitsel bir araç olması nedeniyle yoğun olarak tercih edilmekte ve en etkili mecra olarak kabul görmektedir. Televizyon reklamcılığında, mesajlar tüketicinin/izleyicinin ilgisini çekebilecek aksiyonlarla anlatmaya çalışmaktadır. Bu nedenledir ki; reklamlarda kullanılan renkler, müzikler, oyuncular, senaryo ve beraberinde ürün sloganları izleyice ulaşma ve harekete yönlendirme açısından büyük önem taşımaktadır. Reklamın, ana amacı ürün hakkında hedef kitlesinde bilinirlik yaratma, tutum ve niyetleri değiştirme ve nihayet o ürünün satılmasını sağlamaktır. Bu nedenle televizyon reklamlarının ikna gücü fazladır. Televizyon reklamları; görüntü ve sesi eşanlı olarak kullanarak izleyiciye ulaşabildiği için, izleyicide satın alma dürtüsü yaratabilmektedir. Tanınan ve tüketici üzerinde güvenilir bir imaj yaratmış bir markanın kendini geliştirebilmesinin, pazara yeni ürün ya da hizmetler sunabilmesinin ve kabul ettirebilmesinin daha kolay olduğu vurgulanması gereken bir gerçektir. Marka; bir ürünün avantajları, ambalajı ve satış sonrası hizmetle temsil edilmektedir. İmaj ise, değişik hedef grupları bazında markanın anlam ve değerini sembolize etmektedir. İmajın sürekli olarak pekiştirilmesi gerektiği gerçeği, tanınmış ve pazarda tutunmuş markaların pazar araştırmalarında marka imajlarının gelişimlerine büyük önem vermeleri sonucunu doğurmaktadır. Bu anlamıyla marka imajı oluşturmanın ve güçlendirmenin pazarlanan bir ürün için uzun vadede kâr payını arttırmakla eşdeğer olduğunu söylemek mümkündür. Marka imajını oluşturma aşamasında en geniş kitleye en hızlı şekilde ulaşmanın yolu televizyon reklamlarından geçmektedir. Televizyonreklamcılığında kullanılan ideal yaşam tarzları, izleyici idolü ünlü isimler, uzman kişiler, renkler, sloganlar izleyiciyi tüketici konumuna kolaylıkla sokabilmektedir.
Collections