Emir Kalkan öykülerinde hayatın dışında kalanlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Emir Kalkan konularını ve kahramanlarını toplumun satır aralarından bulup çıkarır. Kendi kişilik özellikleriyle de örtüştüğünü düşündüğümüz bu amaç, onun bütün öykülerinin çıkış noktasıdır. Yazarın arkada planda, görünmeyen kısımda ya da insanların bakma gereği duymadıkları tarafta kalan kişileri ortaya çıkarma amacı bir duruş biçimidir. Gerçekçi bir yazar olan Emir Kalkan'ın göz önünde olan kişileri değil, özellikle göz ardı edilen kişileri ortaya çıkarmak için bir çaba içerisinde olduğu görülecektir. Onun öykülerinde yer verdiği kişilere sosyolojik açıdan bakmayı amaçladığımız bu çalışmamızda tespit ettiğimiz en dikkate değer nokta bu kişilerin bir şekilde toplumsal hayatın dışında kalmış kişiler olduklarıdır. Kişiler ya kendi istekleriyle hayatın dışına çekilmişlerdir ya da toplum onları hayatın dışında kalmaya zorlamıştır. Bu noktadan hareketle özellikle seçildiği düşünülen öykü kişilerinin hangi sebeplerle hayatın dışında kaldıkları ve onları bu duruma sürükleyen toplumsal süreçler tespit edilmeye çalışılmıştır. Emir Kalkan finds his heroes and topics from inside of the society. This aim, matching his character as we think, is starting point of all of his stories. Writer's aim to discover people on the behind side that people don't care to look at is a posture style. It will be seen that Emir Kalkan, who is a realistic writer, is trying to emerge people especially ignored ones. The most important point of this research, in which we aim to look at heroes of his stories sociologically, is that these heroes, in a way, are isolated people from the society. Either heroes want to be isolated from the society, or the society enforces them to be isolated. At this point, why the heroes of the stories, who are thought to be chosen intendedly, are isolated and the processes drafting them to these situations have been tried to be found out.
Collections