Türk kamu yönetiminde bir denetim aracı olarak kamu denetçiliği kurumu: Vatandaş algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu yönetimi sisteminde idarenin mevcut denetim yollarına bir alternatif olarak değil bu denetim yollarını tamamlayıcı ve destekleyici bir mekanizma olarak ortaya çıkan Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu vicdanını temsil ederek idare-birey arasında bir köprü vazifesi görerek, uzlaşı yoluyla uyuşmazlıkları çözüme kavuşturmaya çalışmaktadır.Temel felsefesini Türk devlet geleneğinden almış, `devlet birey için vardır` yaklaşımıyla temel hak ve özgürlüklerin korunması, hak arama bilincinin yerleştirilmesi, yöneten ile yönetilen arasında iletişim kanallarının etkinleştirilerek karşılıklı olarak bir çözüme ulaşılması amacıyla yola çıkmış bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumunun Türkiye'de başarısının araştırılması önce böyle bir kuruma ihtiyaç olup olmadığının ortaya konulması, daha sonra vatandaşların bu kurumun etkinliğine olan inancının ölçülmesine bağlıdır.Tez çalışmasının ilk bölümünde, kamu yönetimi sürecinin bir parçası olan denetim anlayışının nasıl değiştiği veya dönüştüğü ele alınmakta, Türk kamu yönetiminin örgütsel olarak, denetim anlayışındaki değişime nasıl tepki verdiği konusu tarihsel açıdan incelenmektedir. İkinci bölümde ombudsmanlık kurumu, kavramsal ve teorik bir şekilde incelenerek, ombudsmanlık kurumu dünya örneklerine yer verilmektedir. Üçüncü bölümde ise ombudsmanlık kurumunun Türk kamu yönetimine eklemlenme süreci tartışılmaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise Kamu Denetçiliği Kurumunun Türkiye'de işlevselliği sorusuna cevap aranmaktadır. Bu cevaba temel olmak üzere önce Türk kamu yönetiminin Kamu Denetçiliği Kurumu kurulmasına yol açan hangi sorunları olduğu incelenerek, yeni bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumunun faaliyet sonuçları ve vatandaşların Kamu Denetçiliği Kurumu ile ilgili güç algısına yönelik alan araştırması ele alınmakta Kamu Denetçiliği Kurumunun Türkiye'deki uygulama başarısı konusunda cevaba ulaşılmaya çalışılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kamu Yönetimi, Denetim, Ombudsman, Demokrasi, Hukuk Devleti, Kamu Denetçiliği Kurumu The Ombudsman Institution, which emerged not as an alternative to the current audit channels in the public administration system but as a complementary and supportive mechanism for these audit channels, seeks to resolve disputes through consensus by representing the public conscience and seeing a bridge between the administration and the individual.The success of the Ombudsman Institution in Turkey, which is based on the basic philosophy of the Turkish state tradition and aims to protect fundamental rights and freedoms through the `state is forthe individual` approach, to establish the right to search, to establish a mutual solution between the ruling and the ruled, The question of whethersuch an institution is needed before it is investigated depends on the measure of the belief of the citizens of that institution afterwards.In the first part of the thesis study, The way in which the concept of control, which is part of the public administration process, is changed or transformed, the issue of how the Turkish public administration reacts organizationally to the change in the understanding of control is examined historically. In the second chapter, the institution of ombudsman is examined conceptually and theoretically and world examples of ombudsman institution is given. In the thirth chapter, the process of articulation to the Turkish public administration of the ombudsman institution. In the fourth and last section, the answer is asked for the question of the functioning of The Ombudsman Institution in Turkey. This is sue is examined firstly to determine the problems that lead to the establishment of the The Ombudsman Institution of the Turkish public administration and the results of the activity of the The Ombudsman Institution which is a new institution and the research of the field of the citizens about the power perception related to the The Ombudsman Institution are taken into consideration, Efforts are made to reach the envelope on application success.Keywords: Public Administration, Supervision, Ombudsman, Democracy, Rule of Law, The Ombudsman Instution
Collections