Zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerde karşılaşılan iletişim sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, Türkiye'de Sosyal Bilimler açısından çok fazla ele alınmamış bir ;onu olan `zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerde karşılaşılan iletişim sorunlarına ilişkin artışmaları kapsamaktadır. Bu amaçla; 16 yaş ve üstü zihinsel engelli çocukların iş eğitimi ve akademik eğitim gördükleri `Konak İş Eğitim Merkezinde yapılan dosya incelemeleri ve anne-baba ve kardeşlerle yapılan görüşmeler ışığında sonuçlara varılmaktadır. Genel olarak engelli sorunu ve bu sorun içerisinde zihinsel engellilik, zihinsel engellilik ve eğitim sorunları, aile konusunda Sembolik Etkileşimci Yaklaşım, kişilerarası iletişim, genel olarak ailelerde görülen iletişim sorunları ve Konak İş Eğitim Merkezi alışması bağlamında ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmektedir. Sonuç kısmında; Zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerde karşılaşılan iletişim sorunları araştırılarak, zihinsel engelli bireylere yönelik kurumsal hizmetlerin önemi vurgulanmaktadır. In that thesis study about; communication problem which in families who have mental efective children in Turkey. This event is less argued in kind of social protect. The aim of lat; the file researches and family conversations had been made about the students at 10NAK İŞ E?İTİM MERKEZİ. In KONAK İŞ E?İTİM MERKEZİ, the vocational and cademical education have been given to the students. Defective problem in general, metal defective problem, educational problems, ymbolic Interaction Approach, communication between persons, communication problems i families are been evaluated in the context of KONAK İŞ E?İTİM MERKEZİ studying As aresult, communication problems are argued in the families who have children ave defective problems and importance of official duty is emphasize for the mental efectived children.
Collections