Türkiye`de e-ticaretin önündeki engeller: Ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen bilgi teknolojileri ve iletişim araçları ile insanoğlu, sanayi toplumunun bir adım ötesine geçerek bilgi toplumu evresine geçmiş bulunmaktadır. Bu dönemde özellikle internetin keşfiyle geleneksel ticaret anlayışı farklılaşarak, elektronik ticaret (e-ticaret) kavramı ortaya çıkmıştır. Son yıllarda toplam dünya ticaret hacmi içerisinde önemli bir yeri bulunan e-ticaretin, dördüncü sanayi devrimi (Endüstri 4.0) ile öneminin daha da artması beklenmektedir. Bu yeni döneme e-ticaret ile ilgili bütün paydaşların hazır olmasıyla, ülkemiz dünya e-ticaret hacminden daha büyük pay alabilecektir Bu çalışma ile e-ticaretin gelişmesinin önündeki engellerin tüketiciler açısından neler olduğu tespit edilerek çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Çalışma, Konya ilinde ikamet eden tüketicilere, 5'li likert tarzda hazırlanan anket ile yapılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 21 programı ile faktör analizine tabi tutularak beş faktör oluşturulmuştur. Tüketiciler tarafından e-ticaret yapmalarını engelleyen faktörlerin yasal, teslimat, güvenlik ve gizlilikle ilgili olduğu, diğer faktörlerin nispeten daha az etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Faktör analizi sonucunda bulunan faktörlerin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde, faktörlere yönelik çözüm önerileri sunularak çalışma tamamlanmıştır. With the developing information technologies and communication tools, the human society has gone beyond the industrial society to the information society. In this period, the concept of electronic commerce (e-commerce) has emerged, especially with the discovery of the internet, the traditional trade concept has been differentiated. It is expected that e-commerce, which has an important place in the total world trade volume in recent years, will increase its importance with the fourth industrial revolution (Industry 4.0). With all the stakeholders involved in e-commerce ready for this new era, our country will be able to get a larger share of the world e-commerce volume.In this study, it was determined what the barriers in front of the development of e-commerce are in terms of consumers and tried to present solution proposals. The study was applied with a questionnaire prepared in a 5-point likert style for consumers residing in Konya. The obtained data were subjected to factor analysis by SPSS 21 program and five factors were created.It has turned out that the factors that prevent e-commerce by consumers are related to legal, delivery, security and privacy, while other factors are relatively less effective. Factor analysis revealed that the factors were different according to socio-demographic characteristics. In the last part of the study, the study was completed by presenting the solutions for the factors.
Collections