Konya yöresi süt ve süt ürünleri üretim işletmeleri arasındaki rekabet analizi `Porter Elmas Modeli`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabet, değişik amaçlarla değişik öğeler vurgulanarak tanımlaması yapılabilen ekonomik, sosyal ve siyasi nitelikli boyutları olan bir kavramdır. Rekabet en genel anlamı ile kıt kaynakların paylaşılma mücadelesi olarak da tanımlanabilir. Rekabet edebilirlik hız koşusu değil bir maratondur. Bu uzun maratonda başarıyı ve sürdürülebilirliği yakalamanın temelinde ise uluslararası rekabetin doğru olarak analiz edilmesi yatmaktadır ( Porter, 1990).Bu çalışmanın amacı; Konya yöresi süt ve süt ürünleri üretim işletmelerinin rekabet analizinin yapılmasıdır. Analizde MıchaelPorter'ın Elmas modeli kullanılmıştır. Çalışmanın ilk bölümü giriş olarak düzenlenmiştir. İkinci bölümde rekabetin tanımları verilmiş, genel çerçevesi detaylandırılmıştır. Üçüncü bölümde farklı uzmanların ve bilim insanlarının rekabet bakış açıları irdelenmiştir. Dördüncü bölümde MıchaelPorter'ın Elmas Modeli ve Değer Zinciri etkisi ele alınmıştır. Beşinci bölümde süt ve süt ürünlerine genel bakış altında dünya, Türkiye ve özellikle Konya yöresindeki süt ve süt ürünleri sektörü hakkında bilgiler yer almaktadır. Altıncı bölümde ve son bölüm de ise Konya yöresi süt ve süt ürünleri üretim işletmelerinin rekabet durumlarının araştırması yapılmış, çalışmanın metodu tanıtılmış, veriler paylaşılmış ve bulgular detaylandırılmıştır. Çalışmada; Konya yöresi süt ve süt ürünleri üretim işletmelerinin rekabet analizinde amprik bir metod olan ` Porter'ın Elmas Modeli` kullanılmıştır. Araştırmaya 45 adet üretim işletmesi katılmıştır. Verilerin toplanmasında 30 maddeden oluşan 5 liLikert tipi anket yapılmıştır.Altıncı bölümün sonunda ise araştırmada ulaşılan sonuçlar irdelenmiş ve sektör işletmelerinin ulusal ve uluslararası verimlilik ve sürdürülebilir rekabet çerçevesinde neleri yapması gerektiği konusunda saptamalar yapılarak önerilerde bulunulmuştur. Competition is a concept that has economic, social and political dimensions that can be defined for different purposes. Competition can be described in thebroadest sense as the fight against sharing insufficient sources.The success of this marathonlies in the fact that international competitiveness is directly analyzed at th ecenter of catching up competition.(Porter,1990)The aim of this study is to analyze the competition among milk and milkproducts companies in Konya region. Michael Porter's diamond model has been used as a competition analyze model in this study. In the first chapter of the study has been organized as the introduction chapter.The second chapter of the study includes the definitions of competition by examining concept of competition in detail. In the third chapter,some strategies related to thecompetition has been examined from th epoints of different writers.The fourth chapter , includes information about th eplace of milk and milk products companies in Konya and Turkey as well as in the world.In the fifth chapter of the study them ethod of the study together with the results have been examined and analyzed. This study is a quantitive one and Michael Porter's diamond model has been used to analyze the competition among milk and milk products companies in Konya.The participants of the study are 45 milk and milk products companies.In the study. A 5 likert type scale including 30 items was used to collect data. In the fifth chapter also the results of the study have been analyzed and findings have been discussed. The findings of the study have been shown as tables in thischapter.Inthe final chapter of the study, there are some suggestions for the milk and milk products companies for being more successful and compete with the other companies in the sector. Furthermore, there are somesuggestions for further studies
Collections