Women writers and the male-famele double bildungsroman: Emily Bronte`s Wuthering Heights and George Eliot`s The Mill on the Floss
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRACT: Bu tez çalışmasının birinci bölümünde açıklana gelişim romanı, bireyin çocukluktan başlayarak yetişkinlik dönemine kadar uzanan gelişimini göstermektedir. Bu roman türünün ilk örneği olarak kabul edilen Goethe'nin Wilhelm Meister's Apprenticeship adlı eserinde, erkek kahramanın çocukluğundan yetişkinliğine kadar geçen süreçte yaşadığı deneyimleri ve gelişimleri anlatılmaktadır. Romanın kahramanı erkek olduğu için, kahraman, herhangi bir baskıyla karşılaşmaz ve kendisine sunulan fırsatlar sonucunda başarılı yetişkin bir birey olarak toplumda yerini alır. Bu çalışmanın ikinci bölümünde, kadın yazarların da gelişim romanı yazmaya başlamasıyla birlikte, bu roman türünde kadın bakış açısından kaynaklanarak ortaya çıkan farklılıklar irdelenmiştir. Kahramanlarını kadm olarak seçen kadın yazarlar, erkek- egemen ideoloji içinde kadının gerçekleştirmeye çalıştığı gelişimini, karşilaştığı baskılan ve böylece yaşadığı çelişkileri anlatmaya çalışmaktadırlar. Kadınlara, erkeklere tanınan fırsatlar tanınımamakta ve onların bireysel olarak gösterdikleri çabalar da sürekli olarak engellenmektedir. Kaderine boyun eğmeyen kadın toplumdan dışlanmakta ve hor görülmektedir. Erkek gelişim romanı mutlu sonla biterken kadın gelişim romanının sonu hep mutsuzdur. Romanın sonunda erkek kahraman ailesiyle mutlu olarak yaşamaya devam ederken, kadm kahraman ya delirir ya da ölür. Kadm gelişim romanında hep geçmişe özlem duyulur, çünkü mutlu olan çocukluk günleridir. Üçüncü bölümde kadın yazarların eserinde, yukarıda açıklanan kadm gelişim romanı farklılıkları incelenmiştir. Emily Bronte'nin Wuthering Heights ve George Eliot'un The Mili on the Floss romanları bir erkek ve bir kadm kahramanı ele alarak hem erkek hem de kadının gehşimini, dolayısıyla ikisinini arasındaki farkhlıklan sergilemiştir. Sonuçta bu romanlarda erkek bireyin gelişimiyle birlikte kadının gelişimi de ele alınmış ve aralarındaki farklar irdelenmiştir. Erkek kahraman gelişimini tamamlayabilmesi için sürekli olarak desteklenirken, kadm kahraman engellenmekte ve onun eğitimi göz ardı edilmektedir. İNGÎLtZCE ABSTRACT: Bildungsroman traces the progress of a young person toward self-understanding and a sense of social responsibility. Johann Wolfgang von Goethe's Wilhelm Meister's Lehrjahre is regarded as the prototype of the genre. The focus of the Bildungsroman is always on one central character that undergoes an important transformation. The purpose of this study is to examine the works of two nineteenth-century women writers, George Eliot and Emily Bronte, who reveal the social limitations on women that hinder their construction of self in the light of feminist criticism. Chapter I examines the origins of Bildungsroman and its historical development as it also looks at its emergence in England. Bildungsroman has originally developed in Germany, but it soon exerted influence upon the literature of other countries, as well. As the importance given to the education of the individual increased, the Bildungsroman gained more popularity and importance. Chapter II examines the characteristics of the female Bildungsroman. Different from the classical male Bildungsroman, female writers have chosen female heroes and demonstrated their plight in society. These writers purpose was to demonstrate society's contradictory attitudes towards male and females. Contrary to the support provided for the males, female figures are always restricted in their behaviour by the social norms of the patriarchy. Chapter in focuses on Wuthering Heights by Emily Bronte, and The Mill on the Floss by George Eliot. These novels have two heroes, one male and one female. Through these characters, the authors demonstrate the discrepancies between the development of the males and the females. As male-female double Bildungsroman, these novels differentiate from the classical male Bildungsroman: they have a circular plot and unhappy ending. This thesis aims to analyze the works of two nineteenth century women writers as male- female double Bildungsroman in which female heroes struggle to achieve identity in a constricting social and cultural environment.
Collections