Yazılı basın işletmelerinin pazarlama sürecinde toplam kalite yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Okuyucularına doğru ve güvenilir haberleri zamanında ulaştırmayı ilke edinmiş yazdı basın işletmeleri açısından pazarlama çabalarından istenen sonucu elde etmek büyük Önem taşımakta, toplam kalite yönetimi de bu sonucu elde etme yolunda önemli bir misyonu üstlenmiş bulunmaktadır. Bu bağlamda da çalışma konusu `Yazdı Basın İşletmelerinin Pazarlama Sürecinde Toplam Kalite Yönetimi` olarak belirlenmiştir. Çalışmada örgütsel değişimin toplam kalite yönetimi ile olan ilişkisini kurabilmek için öncelikle değişim olgusuna ve toplam kalite yönetimine değinildikten sonra yazdı basın işletmelerinde toplam kalite yönetiminin taşıdığı önem üzerinde durulmuş ve yazık basın istetmelerinde pazarlama sürecine işlerlik kazandırabilmek yani okuyucu beklentilerine zamanında yanıt verebilmek adına toplam kalite yönetiminin nasıl bir işlev üstlendiği açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında ise, Türk yazdı basın işletmelerinin pazarlama sürecinde toplam kalitenin yakalanmasında pazarlama karması elemanlarının rolünü tespit etmeye yönelik olarak Türkiyede ki ulusal gazetelerin pazarlama yöneticilerine internet yoluyla anket uygulanmış ve pazarlama karması elemanlarının taşıdığı önem ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma kuramsal ve pratik bilgilerin bütünleştirilerek yorumlandığı ve değerlendirmelerin yapıldığı sonuç kısmı ile tamamlanmıştır. ABSTRACT As far as press organizations that have accepted conveying correct and dependable news to their readers as a principle are concerned, it is extremely important to be able to obtain desired results from marketing endeavours.Total quality management assumes a significiant role in the fulfillment of such a mission. In this context, the topic of the study has been determined as`TotaI Quality Management in the Marketing Process of Press Organizations` so as to establish the relationship of organizational changes to total quality management, the process of change and total quality management were first dealt with in the study, Then the importance of total quality management in press organizations was underlined and the functions assumed by total quality management tried to be elucidated so that die process of marketing could be activated and made functional, in other words, the expectations of readers could be met just in time. As for the research section of the study, a series of questionnaires were applied to the marketing managers of the national daily newspapers through the internet with the purpose of establishing the role of mixed marketing elements in the achievement of total quality in the Turkish press organizations during the process of marketing, and thus the importance of mixed marketing elements were tried to be demonstrated.Tne study was completed with the conclusion section where theoretical and practical information was combined and interpreted followed by relevant evaluations.
Collections