Nurettin Topçu`nun din, ahlâk ve siyâset anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nurettin Topçu; tenkitçi bir bakış açısıyla yeni bir insan, millet ve devletmodeli inşa etmeye çalışmıştır. O; günün ortamında ve tarihten gelen sağlamzeminler üzerine oturmasını mümkün kılacak bir rönesans fikri, bir tarih, ilim,sanat, ahlâk, felsefe, tasavvuf ve din anlayışı geliştirmeye yönelmiştir.Topçu'nun devlet ve siyasete ilişkin fikirleri insan, millet ve ahlâk kavramlarıüzerine bina edilmiştir. Allah, devlet ve insan ilişkisi üzerine dikey bir iletişimkurmuştur.Ona göre demokrasi, devlette vasıf ve karakterlerin idaresini devre dışıbırakıp onun yerine çoğunluk idaresini koymakla ruh dünyasındanuzaklaştırmaktadır. Baştan sona tüm yazılarında şekilden/kalıptan ruhun veözün derinliklerine yolculuk yapmıştır. Toplumun, ortamın, insanların veşartların ona telkin ettiği anlayışa ve fikirlere başkaldırıp isyan etmiş, bütüntesirlerden azade kendini inşa etmiştir.Anahtar Kelimeler: Nurettin Topçu, İslam ve Demokrasi, Ahlâk veSiyâset Nurettin Topcu with an judgmental aspect he tried to build up a newman, nation and state model. On a renaissance idea, which will enable it to siton solid grounds from the terms of that period and its history, he had tended todevelop a history, science, art, morality, philosophy, Sufism and religion.Topcu's ideas on state and politics were built on the concepts of man, nationand morality. A vertical communication had been established on Allah, stateand human relations.According to him, democracy in the state disables the management ofqualifications and characters and instead puts the will of the majority awayfrom the nature of its spirit. From beginning to end in all his writtings, hetraveled from the shape to the depths of soul and essence. Revolting theunderstandings and ideas that society, environment, people and conditions hadadviced, he had saved himself from all influences.Key Words: Nurettin Topcu, Islam and Democracy, Morality/ Ethic andPolitic.
Collections