İlahiyat fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal cinsiyet sosyolojik bir kavram olarak; kadın ve erkek rollerinin toplum içinde zamanla şekillenmesini ifaden eden bir olgudur. Bu rollerin belirlenmesinde, etkili olan bir olgu da din olgusudur. Çalışmanın kavramsal ve kuramsal çerçevesi oluşturulurken; Toplumsal Cinsiyet, Feminizm, Din ve Kadın bağlamında tanımlamalar yapılmıştır. Çalışmamız genel itibariyle Toplumsal Cinsiyet ve Din arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda hazırlanan anket, din eğitimi alan ilahiyat fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarını ölçülmeyi amaçlamıştır. Anketin uygulama aşaması evren olarak belirlediğimiz; Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Erzurum Atatürk Üniversitesi, Harran Üniversitesi ve Bitlis Eren Üniversitesi İlahiyat fakültesi öğrencilerini temsil eden toplamda 644 kişilik bir örneklem grubunun katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Varsayımlarımız; cinsiyet, yaş, sınıf, üniversite, medeni durum, kişinin büyüdüğü yer, ailenin meslek, eğitim ve gelir düzeyi, aile türü, aile birey sayısı gibi demografik değişkenlerin toplumsal cinsiyet algısının oluşmasındaki etkisini ölçecek şekilde oluşturulmuştur. Bu varsayımların doğrulanıp doğrulanmadığı SPSS programı kullanılarak ki-kare tabloları ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda toplumsal cinsiyet algısı ile çeşitli değişkenler arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiş ve hipotezlerimiz doğrulanmıştır. Gender as a sociological concept; is a phenomenon that expresses the shaping of the roles of women and men over time. In determining these roles, an effective case is a phenomenon of religion. In the conceptual and theoretical environment of the study; Definitions were made in the context of Gender, Feminism, Religion and Women. Our study aims to examine the relationship between Gender and Religion in general. The questionnaire, which was prepared in this direction, aimed to measure the attitudes of thestudents of theologyfaculty in relationtogenderrolesThestage of implementation of thesurvey is determined as theuniverse; Konya Necmettin Erbakan University, Ankara University, Erzurum Atatürk University, Harran Universityand Bitlis Eren UniversityFaculty of Theology were represented by a sample of 644 students. Our assumptions; gender, age, class, university, marital status, person's growing up, family occupation, education and income level, type of family, number of family members, demographic variables such as the effect of gender perception was formed in order to measure the effect. These assumptions were verified by using SPSS program and tested with chi-square tables. As a result of the study, a statistically significant difference was found between gender perception and various variables, and our hypotheses were confirmed.
Collections