Uluslararası yatırımların ülkeye çekilmesinde halkla ilşkilerin önemi (Ürdün örneğinde halkla ilişkiler kampanyası)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRACT (en fazla 250 sözcük) Bir ülkede yerleşik kişi veya kuruluşların ülke sınırlarının dışında servet edinmelerine uluslararası yatırım adı verilmektedir. Bu yatırımın ev sahibi ülke açısından istihdam, kalkınma ve refah düzeyinin arttırılması, teknoloji transferi ve üretimde yaygınlık, sermaye transferi, yönetim ve pazarlama becerisi, ödemeler dengesi, yurtiçi tasarruflar ve entegrasyon üzerindeki yararları vardır. Yabancı yatırımların bir ülkeye gelmesine siyasal ve sosyal yapı, ekonomik gelişmeler ve ev sahibi ülkenin teşvik tedbirleri gibi etkenler önem kazanmaktadır. Devlet tanıtım çalışmalarında bizzat yürütücü olmaktan çok özel sektörle eşgücümcü olmalıdır. Bu çalışmalarda ev sahibi ülkenin yatırım olanakları coğrafi bölgeleri, doğal olanakları ve havası hakkında bilgiler verilmelidir. Uluslararası yatırımların ülkeye çekilmesinde kullanılan halkla ilişkiler teknikleri, iletişim, kamu yararına faaliyet, reklamcılık, lobicilik, propaganda ve diplomasidir. Bu alanda basınla ilişkiler, basılı ve yazılı iletişim araçları, sözlü, görüntülü ve sanal iletişim araçları, yüz yüze iletişim, uluslararası seminerler, sempozyumlar ve konferanslar, uluslararası fuarlar ve sergiler ve gösteri faaliyetleri önem kazanmaktadır. Ürdün'ün yatırım olanaklarını iyi şekilde yansıtacak halkla ilişkiler çalışmaları yapılmıştır. Katılman uluslararası fuarlar çerçevesinde tanıtım çalışmaları, konferanslar, basın konferansları ve kokteylle düzenlenmiş, film, broşür, afiş ve başka tanıtım araçları dağıtılmış, ayrıca ülkeye geziler düzenlenmiştir. Bu halkla ilişkiler çalışmalarının olumlu sonuçlar verdiği kuşkusuzdur. İNGİLİZCE ABSTRACT (en fazla 250 sözcük) A person or companies who having money in another country is an international investment. This investment useful for host country like development and more prosperity, technology transferring technology and prevalent in production, capital transferring, clever management and marketing, balance payment, savings in a country and integration.Political, social structure economic developments and encouraging steps in host country are the main reasons of coming the foreign investments. A country must do presentation works in coordination with special sector. These works must give information about investment chances, geographical zones, natural opportunities and the climate of the host country. Public Relations techniques wich used to attract international investments are communication, public affairs, advertising. Lobbying, propaganda and diplomacy. In this field relations with the press, the printing and written communication vehicles, verbal, aparition and imaginary communication vehicles, international seminer, symposiums and congress, international fairs, exhibitions and the target of shows are very important The public relations activities which in the best way reflect the Jordan's investment chances had been done. The international fairs which particpate in presentation works like conferences, press conferences and cocktail done, film, brochure, poster and another presentation vehicles distributed, specially course for the country had been done. These public relations activities gave good results.
Collections