All the women are white, all the blacks are men: A typology of black women`s images in the literary tradition of African American women writers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Amerikalı siyah kadın yazarların edebiyat geleneğinde, ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet baskılarının kesişimi bağlamında siyah kadın imgelerinin bir tipolojisini vermektir. Bu bağlamda, bu çalışma siyah feminist eleştiri ve düşünce tarafından geliştirilen ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet baskılarının eş zamanlılığı ve kesişimi teorisini, Amerikalı zenci kadın yazarların edebiyat eserlerini irdelemek için kullanmıştır. Tezde incelenen edebi eserlerde, ırkçılık, sınıf baskısı ve toplumsal cinsiyet baskılarına karşı duruşları bağlamında, üç farklı siyah kadın imgesi olduğu savunulmuştur. Bunlar sırasıyla, görünmeyen, yitik siyah kadın, egemen kültüre asimile olmuş siyah kadın ve güçlenmiş siyah kadındır. Tezde, önemle vurgulanan bir başka nokta, bu siyah kadın imgelerinin Amerikalı siyah kadın yazarların edebiyat geleneğinde hep varolduğudur. Bu amaç doğrultusunda, tezde kölelikten günümüze kadar uzanan çok geniş bir zaman yelpazesinden seçilmiş edebi eserler incelenmiştir. Bu üç siyah kadın imgesinin, Amerikalı siyah kadın yazarların eserlerindeki sürekliliğini ispatlama doğrultusunda, metin seçimleri herhangi bir yazar, dönem, ya da edebi tür veya akımla sınırlandırılmamıştır. Bu üç siyah kadın imgesinin, Amerikalı zenci kadınların beyaz üstünlükçü, ataerkil ve sınıf ayrımcı baskın sisteme karşı duruşları ve/veya mücadeleleri bağlamında üç farklı kimliği ve politik bilinci temsil ettikleri ispatlanmaya çalışılmıştır. Bu üç siyah kadın imgesi, aynı zamanda, Amerikalı zenci kadınların deneyim, mücadele ve yaşantılarının farklılığını ve çoğulluğunu ortaya koyarak bütüncül, özcü, tarihüstü bir siyah kadın olgu ve deneyimini geçersiz kılmıştır. Sonuç olarak, farklı sosyal, kültürel ve ekonomik ardalanlardan gelen, farklı cinsel tercihleri olan, ve farklı zaman ve coğrafyalarda konuşlanmış Amerikalı zenci kadınlar, ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet baskılarılarıyla örselenmeleri ve bu baskılayıcı sistemler bütününe karşı verdikleri politik mücadele bağlamında birbirleriyle ilişkilendirilmişlerdir. This study has aimed to chart a typology of black women?s images in African American women?s literary tradition within the context of the intersectionality and simultaneity of race, class, and gender oppressions. Proceeding from the premise that the theory of ?multiple? oppressions is central to the study of African American women?s literary tradition, this study has aimed to prove that three images of black woman have surfaced in the African American women?s writing since slavery with regard to their political stances and struggles at the nexus of race, class and gender oppressions. These images were defined as the invisible, shrinking woman, the assimilated woman, and the empowered woman. These three images were explored and analyzed in a wide range of works written over a large canvas of time extending from mid-nineteenth to late twentieth century to prove that within the context of the simultaneity and intersectionality of ?multiple? oppressions, black women?s literary writing yields nuanced modes of identity, each representing a different level of consciousness. The three images have also served to highlight the multiplicity and uniformity of black women?s experiences, to prove that there exists no transhistorical, totalizing and monolithic black woman?s experience. All the three images illuminated how categories of class and sexuality cut and crosscut other axes of differentiation and stratification, giving rise to different modes of experience and existence on the part of African American women in the United States. Still, this typology of images has proved the ?multiple? oppressions to be the single, common axis of relationality among the diversity of African American women?s struggles and experiences in the American context. These black women with divergent histories and social locations are linked to each other by the political threads of opposition and oppression woven at the nexus of race, class, and gender under specific historical conjectures.
Collections