1950 kuşağı öykücülerinde gerçeküstücü öğeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Türk öykücülüğündeki Gerçeküstücülük izlerine ve akımın 1950 kuşağı üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır. Bu araştırma Gerçeküstücülüğün öykücülüğümüzdeki yerini göstermesi açısından bir çalışmadır. Birinci bölümde Gerçeküstücülüğün kavram haritası çizilirken onu besleyen düşünür ve görüşlerin etkisi ortaya konmuştur. Özellikle Romantizm akımı ile Freud ve Marx gibi düşünürlerin izleri tespit edilmiştir. Akımın hangi konuları nasıl ele aldığı izah edilmiş, Türk öykücülüğündeki akım ile ilgili araştırmalar taranmıştır. İkinci bölümde ise Gerçeküstücü teknikler açıklanmıştır. Bu teknikler; humour, otomatizm, harikulade, düş, Gerçeküstücü nesne ve Leziz Ceset'tir. 1950 kuşağı öykücülerinin bu öğelerden ne derece faydalandıkları örneklerle gösterilmiştir. Bu sayede etkileşim ortaya konmuştur. Araştırmada, 1950 kuşağı öykücülerinden Bilge Karasu, Onat Kutlar, Vüs'at O. Bener, Erdal Öz, Ferit Edgü, Sevim Burak, Orhan Duru, Demir Özlü ve Feyyaz Kayacan öykücülüğü incelenmiştir. This thesis focuses on traces of Surrealism in Turkish literature and the effects of this current on the 1950 generation. This research is a critical study to show the place of Surrealism in our storytelling literature. In the first part, the concept map of Surrealism is drawn, and therefore, the effect of the thinkers and opinions can be revealed. Especially the traces of Romanticism and several thinkers like Freud and Marx were identified. The subjects of the movement were explained, and the researches about the movement in Turkish literature were described. In the second part, surrealist techniques are explained. These techniques are humor, automatism, marvelous, dream, Surrealistic object, and Delicious Body (Cadavre Exquis). The use of these elements by 1950 storytellers is shown with some examples. Thus, the interaction has been clearly demonstrated. In the study, 1950 storytellers Bilge Karasu, Onat Kutlar, Vüs'at O. Bener, Erdal Öz, Ferit Edgü, Sevim Burak, Orhan Duru, Demir Özlü and Feyyaz Kayacan were examined.
Collections