Kur`an öğretiminde materyal ve yöntem analizi (Elifbalar üzerine bir inceleme)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kur'an Öğretiminde Materyal ve Yöntem Analizi (Elifbalar Üzerine Bir İnceleme) adlı bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde Kur'an öğretiminin ana materyali olan Elifbalar tarihsel süreçleri içinde ele alınmıştır.Birinci bölümde Kur'an öğretiminde kullanılan yöntemlerin (arz-sema, fem-i muhsin, koro çalışması, yazma, materyal) analizi, ikinci bölümde Kur'an öğretim materyali olan elifbaların teknik ve içerik bakımından incelenmesi ele alınmıştır.Günümüzde Kur'an öğretiminde kullanılan Elifba cüzlerinin teknik ve içerik bakımından sorunlarını ortaya çıkarmak hedeflenmiş ve çalışmanın sonucunda da Kuran öğreticileri arasındaki farklı yöntem ve uygulamalara asgari bir birliktelik getirilebilmesinin Kur'an öğretimi açısından önemi gösterilmeye çalışılmıştır. This study called Material and Method Analysis in Quran Teaching 'consists of two parts. In the introductory part, the main material of Quran teaching, Qur'an Handwriting, is discussed in its historical processes. In the first part, the analysis of the methods used in the Quran teaching (supply-sema, fem'i muhsin, choir study), and the second part, the study of the teaching materials of the Quran teaching material in terms of technical and content were discussed. Today, it is aimed to reveal the technical and content problems of elifba jüzs used in Qur'an teaching and as a result of this study, it is tried to show the importance of bringing a minimum of unity between different methods and practices among Quran instructors in terms of Quran teaching.
Collections