The importance of brand concept in marketing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlamada marka kavramının önemi margarin sektöründe marka etkinliği örnek alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.Özellikle pazarda çok sayıda üretici, bu üreticilere ait çok çeşitli markalar olması ve sektörde üretim kapasitesinin tüketimden fazla olması ve sektörde üretim kapasitesinin tüketimden fazla olması margarin piyasasında pazarlama sorunu yaşanmasına neden olmaktadır. Sorunun aşılması ve piyasada önemli paya sahip olmak ürünlerin pazarlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlamada marka etkinliğinin sağlamak ön plana çıkmakta, marka bağımlılığı yaratıcı koşulları oluşturmak önemli hale gelmiştir. Bu araştırma ile rekabetin çok yoğun olduğu Türkiye margarin pazarında marka etkinliği çeşitli yönleri ile ele alınarak incelenmiş ve başarılı örnekler irdelenmiştir.Sonuçta margarin piyasasındaki başarılı markaların arkasındaki etkenler tespit edilerek diğer piyasalardaki başarılı marka imajı oluşturma ve bu imajdan yararlanma koşullarına da açıklık getirilmiştir. The importance of the brand in marketing is investigated as a case study in margarine market. The numbers of the producer firms and their brand names are relatively high in margarine market. Furthermore, there is an excess capaciy rather than the consumption creating a serious marketing problem. To overcome this problem and to get an important market share, depends in developing correct marketing strategies. In this situation, increasing brand effectiveness gains more importance and improving the brand loyalty concept becomes a necessity. Brand effectiveness is investigated in Turkey's margarine market which has high competition conditions by several aspects and succesful brands are examined. Consequently, the major factors supporting the succesfuk brands in margarine market are introduced and then application possibility of these results for other product groups are also investigated.
Collections