Handling the crisis through marketing strategies within the framework of risk management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Küresel pazarlarda ivmesi hızla artan değişimler, buna hazır olmayan ve bu değişimlere esneklik gösteremeyip hızla uyum sağlayamayan organizasyonlar da krizler yaratmaktadır. Yönetimlerin becerisi bu noktada kendini gösterir ve alacakları önlemler sayesinde krizler fırsata çevrilebilir. Yoksa sorunlar büyür ve istenmeyen boyutlara ulaşabilir. Bu nedenle, daha önceki yıllarda önemi yeteri kadar bilinmeyen risk yönetimi bugün şirketlerin öncelik verdikleri konular arasına yerleşmiştir. Bugün çeşitli risklere karşı farklı çözüm metodlan üretilmektedir. Risk yönetiminde ilki yapı, ikincisi strateji ve üçüncüsü kültürel olmak üzere üç önemli faktör bulunmaktadır. Şirketlerin, her geçen gün daha karmaşık bir yapıya dönüşmeleri organizasyonlardaki olası risk faktörünü yükseltmektedir. Risk yönetimi, bu risklerin tanımlanması ve sonra elimine edilmesi için bize yol gösterir. Bunun yanısıra şirketler risk yönetimlerini pazarlama stratejileri ile koordine etmelidirler. Şirketlerin varlıklarım sürdürebilmesi müşteri faktörüne bağlı olduğuna göre, müşteri memnuniyeti şirketlerin birincil amacı olmaktadır. Günümüzde müşteriyi tutabilmek eskisi kadar kolay olmamaktadır. Bu nedenle olası sorunlarla karşılaşmamak için pazarlama stratejilerinin çok yönlü geliştirlmesi ve potansiyel müşteriye göreli olarak yüksek kaliteli ve düşük fiyatlı ürünler sunulması, sadık müşterilerin şirkete bağlılıklarının sürdürülmesinde önemli rol oynar. Ne var ki, şirketlerin risk altındayken ani kararlarla maliyetlerim kısma girişimleri, eğitim ve kalite programlarım olumsuz yönde etkilemektedir. Oysa bu durum, kalitenin zaman içinde bozulmasına ve risk unsurlarının çoğalmasına ve dolayısıyla müşteri kaybı ve satışların düşmesine yol açar. Sonuç olarak risk yönetimi yardımıyla, oluşabilecek krizlere hazırlıklı olmak ve risk yönetimini pazarlama stratej ileriyle entegre ederek krizleri avantaja dönüştürmek olasıdır. Anahtar kelimeler: Risk, Risk Yönetimi, Pazarlama IX ABSTRACT With highly accelerating alteration and for the organizations who are not ready and can't adapt alteration cause different dimensions of crisis. Abiltiy of the management appears at this point and by taking preventive actions they can change crisis into opportunity. Otherwise the problems get worser and can reach an undesired level. Because of this, risk management, which is not considered importantly in past years, today gets the priority of the management. There are different types of solution techniques for different varieties of risk. There are three major factors in risk management which is structure, strategy and culture. Today, companies that are going through complicated organizational structures, raise a need for risk management, which shows us to determine and eliminate those potential threats. Also, companies should take their marketing strategies into account when they are dealing with risk management. The main reason for that is that a company's survival is totally dependant on its customers. Therefore, customer satisfaction must be the ultimate goal of all companies. The existing competition in the markets today, disables companies holding on to their customers. Having many choices, customers have the ability to shop around and get the best deal. To get over this problem, companies should prosper in their marketing strategies in different ways and provide their customers low priced and high quality products. This will help companies hold on to their loyal customers and maybe add some more. However, companies running under risk tend to cut their costs, which hurt their training and quality standards. As a result, the quality of a company's products goes down over time resulting in decrease in customers and sales. As a final point, it is possible for companies to be prepared for crisis times and it is also possible for them to take advantage of the crisis times by the help of integrating marketing strategies with risk management. Key words: Risk, Risk Management, Marketing Vlll
Collections