Managing e-business: Evaluation of a best practice in Turkey `Sigortam.net`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez, Internet devriminin etkileyici bir şekilde iş dünyasına yeni bir iletişim, pazarlama ve ticaret aracı olarak girişi üzerine yazılmıştır. Internet, sosyal hayata nasıl baktığımızın yanısıra, çalışma, satın alma ve satış yapma modellerinde de gerçek bir değişime imza atmıştır. Küresel çerçevede Internet kullanımının kabulü ve gelişimi, iş hayatında hem zaman kazandıran hemde maliyetleri azaltan yeni bir görüş yaratmıştır. Bu iş dünyasımn yeniden tanımlanması, ekonomik altyapımızda köklü değişimler getirerek yeni tedarik, pazarlama, servis, yönetim ve ticaret yöntemlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Gelişmekte olan yeni iş yönetimi kavramı hakkında bilgi verebilmek amacıyla, teorik bir bakış açısını da kullanarak, elektronik iş yönetimi metodlannı bu tezin aracılığıyla açıklamaya çalışacağız. Ancak daha da belirgin olarak eski ve yeni ticaret yöntemlerini, stratejilerini ve gelişmekte olan elektronik pazaryerlerinin oluşumlarını belirlemeye öncelik tanıyacağız. Bu teorik olan ilk bölümü somutlaştırmak amacıyla, ikinci bölümde Internet temelli ticari aktivitelerde bulunan bir elektronik ticaret şirketi örneğini tanıtmayı amaçlıyoruz. Bu bölümde, şirketin sunmuş olduğu servislerin analizini yaparken, yönetime yönelik bazı tavsiyelerde bulunmaya çalışıyoruz. Bu tez bize, iş dünyasında beliren bu yeni çağı farklı bir bakış açısıyla anlamamıza yardımcı oluyor. Anahtar Kelimeler: Elektronik iş, Elektronik ticaret, Stratejik planlama, Adaptif ticaret, Müşteri memnuniyeti. ABSTRACT This thesis is about the spectacular entry of the Internet revolution to the business world as a new tool of communication, marketing and commerce. The Internet marks a real transformation on how we work, buy and sell as well as conceive the social world. The development and acceptance of the Internet use globally created a new vision of the business world in which we save time and reduce costs. This redefinition of business world by bringing important transformations in our economic infrastructure caused the emerging of new methods of supply, marketing, service, management and commerce emerge. In order to give insight about this new developing business management conception, we will, in this thesis, try to describe, in a theoretical manner, the ways of managing e-business, more specifically to define old and new ways of doing commercial activities by detailing its strategies and emerging electronic marketplaces. To concretize this first part, we present in the second part, an example of e-business company dealing with intemet-based commercial activities and by analyzing the company's services, we try to propose some managerial advices. This thesis permits us to understand this new area of business life in a different perspective. Key words: Electronic-business, Electronic-commerce, Strategic planning, Adaptive commerce, Customer satisfaction. IV
Collections