Show simple item record

dc.contributor.advisorConer, Altan
dc.contributor.authorÖzden, Melisa
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:35Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:35Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344904
dc.description.abstractÖZET Marka pazarlama yönetiminin en önemli parçasıdır. İyi yönetilen başarılı markalar şirketleri ve tüketiciler için birer değerli varlıktırlar. Ve aynı zamanda başarılı markalar üretici firmalara pek çok avantaj da sağlamaktadır. Böylece firmalar pazarlama masraflarını azaltarak karlarını arttırabilmektedirler. Bütün pazarlamacıların ana hedefi marka sadakati olan müşterilere sahip olmaktır. Yüksek marka değeri, yüksek marka sadakatine neden olmaktadır. Bu nedenle, marka değeri marka yönetiminin esasını oluşturmaktadır ve böylece marka yönetimi çok önemli bir konu olmaktadır. Bu çalışmanın esas amacı marka yönetimini anlamak ve kalite, fiyat, pazarlama iletişim araçlarının (reklam ve promosyon) marka değeri oluşturulmasmdaki etkinliğinin ölçülmesidir. Kalite, fiyat, reklam ve promosyonun marka değeri bileşenleri üzerindeki etkisini belirleyebilmek için Türkiye'de çamaşır deterjanı ürün kategorisinde saha çalışması yapılarak tanımsal bir araştırma yapılmıştır. Sonuç olarak, araştırma sonuçları ürün kalitesinin, fiyatın, reklam ve promosyonun marka değeri bileşenleri ve marka sadakati üzerinde etkili olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Brand is the most important part of marketing. Well-managed successful brands are an asset for companies and consumers. And they also give the manufacturing company a lot of advantages. AH marketers' main objective is to have brand loyal consumers. Higher brand equity causes higher brand loyalty. For this reason, brand equity is the core concept of brand management and brand management is thus very important subject. The main purpose of this study is to understand brand management and measure the effectiveness of quality, price, and marketing communication tools (advertising and promotion) on creating brand equity. Descriptive research on laundry detergant market in Turkey was conducted to investigate the impact of quality, price, and marketing communication tools on brand equity components. Consequently, research results show that product quality, price, advertising and promotion influence brand equity components and brand loyalty. İven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleUnderstanding brand management: The role of quality, price and marketing communications on creating brand equity
dc.title.alternativeMarka yönetimini anlamak: Kalite, fiyat ve pazarlama iletişim araçlarının marka değeri yaratılması üzerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid164843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148130
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess