The imaging of women in Bertolt Brecht`s `the good person of Szechwan` Friedrich Durrenmatt`s `the physicists`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son otuz yılda feminist çalışmaların artması farklı soru ve sahalarda geniş araştırmalara ön ayak oldu.Bu tez;modern kriter formasyonu,cinsiyet ve tiyatro konularındaki,delilik mecazı odaklı, birbiriyle ilintili sorulara değinerek erkek yazarlar tarafından yazılmış iki çağdaş oyununu,Etertolt Brecht'in Sezuamn İyi İnsanı ve Friedrich Dürrenmatt'ın Fizikçiler 'ini incelemeye çalışmaktadır.Bu çalışmaya konu olan oyunlar;çağdaşhk,marjinallik ve delilik konularında evrensel öğeler içeren,fakat bana göre bu evrenselliği cinsiyet ayırıma fikrine dayanarak sahneleyen eserlerdir. Çalışmaya kadın odaklı feminist eleştiriye genel bir bakışla başlar,fakat devamında ne kadının temsil edilmesinin eksikliğini kötülerim,ne de bu konunun önemini belirtirim. Feminist bir okuyucu bu yazıyı okurken kadın figürü ve ya da kadınlık teması üzerine daha ayrıntılı bir değerlendirme bekleyecektir.Örneğin;Friedrich Dürrenmatt'ın Fizikçiler oyunu üzerine olan ikinci bölüm ilim,dramatik form ve delilik konusunu oyunun kadın karakterlerinden daha fazla ele alır. Çağdaşlık,delilik ve cinsel ideoloji arasındaki üçlü saç ayak ilişki sayılan üç öğenin kadının bu oyunlarda sahnelenmesinde nasıl kesiştiğini anlamamda yardımcı oldu. Kısaca,bu yazıda çağdaşlık,cinsiyet,cinsel ideoloji ve delilik mecazı kullanımı arasındaki ilişkiyi feminist düşüncenin geleneklerine karşı ve taraf olarak araştırmaya çalıştım. vı ABSTRACT The proliferation of feminist studies during the last thirty years has led to a broad exploration of diverse questions and established fields. Adressing interrelated questions about modernist canon formation and gender and theater with a focus on the trope of madness,lhis paper tries to analyze two modernist drama texts,BerloIt Brecht's The Good Person of Szechwan and Friedrich Diirrenmatt's The Physicists, which are written by men. The texts in question are central to the canon of modern drama, which presupposes universalist notions of modernity,marginality, and madness,but according to me, relies on gendered notions to stage this univcrsalism. I begin this research with an overview of feminist theater criticism which focuses on women,yet in which I do not solely decry the lack of representation of women in plays by men,nor do I simply value the representation of women. While reading this work,a feminist reader might expect more discussion of female figures or question of femininity. For example,the chapter two on Friedrich Diirrenmatt's The Physicists elaborates on science,dramatic form.and madness before it discusses briefly the questions of the play's female characters. The triangulated relationship of modernism,madness,and sexual politics allows to me analyze how these three categories intersect to stage woman in these plays.Briefly,in this paper I try to search the relationship of modcrnism,gendcr,sexuaI politics,and madness in and against traditions of feminist research.
Collections