Antalya Körfezi batısında kırsal turizm: Potansiyel ve geliştirme stratejisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Antalya, doğal güzellikleri, eşsiz kıyıları, dağları, yaylaları, elverişli iklim koşulları, zengin tarihsel ve kültürel değerleri ile Türkiye'nin en önemli turizm bölgelerinden biridir. Bu potansiyelin önemli bir bölümünü Antalya Körfezi'nin batısında yer alan kırsal alanlar ve bu kırsal alanlardaki kültürel, doğal ve tarihsel zenginlikler oluşturmaktadır. Araştırma alanımız sayısız kırsal turizm çekiciliğine sahiptir. Bu yerlerde kırsal turizmin geliştirilmesi, hem kırsal alanların kalkınmasına katkı yapacak, hem de Antalya Körfezi'nin batısındaki turizm etkinliklerini çeşitlendirmek yoluyla turizmin tüm yıla yayılmasını sağlayarak, mevcut turizm türlerini tamamlayacı bir nitelik taşıyacaktır. Kırsal turizm açısından yeterince değerlendirilemeyen bölgenin, doğal, tarihsel ve kültürel zenginliklerine yönelik turizm talebinin artırılması kıyılardaki klasik turizm anlayışının ortaya çıkardığı çevresel baskıyı azaltabileceği gibi, kırsal alanlarda yaşayanlar için de bir geçim kaynağı olacaktır. Aynı zamanda bölgenin tanıtımına katkı yapacak ve turizmde bir marka olarak görülmesine olanak tanıyacaktır. Yılda 10 milyona yaklaşan turist sayısıyla Antalya, Türkiye'de kırsal turizmin geliştirilmesi olanakları bakımından en şanslı illerden biridir. Antalya is one of the most important tourism regions of Turkey with its natural beauties, unique shores, convenient climate, rich historical and cultural values. An important portion of this potential is formed by the rural areas in the west of the Gulf of Antalya with their cultural, natural and historical richnesses. Our research area has got countless rural tourism attractions. At these places, the improvement of rural tourism will both contribute to the development of rural areas and by diversifying the tourism activities in the west of Antalya will contribute to the spreading tourism through whole year it will carry a complementary characteristic of current tourism types. Increasing the demand for the region which is not being utilized to its full potential, will not only minimize the pressure on the environment created by the classical tourism concept at the shores, but also will be a resource of revenue for the local people. At the same time, it will contribute to the promotion of the region and will enable region?s recognization as a tourism brand. With its approximately ten million of tourist arrivals, Antalya is one of the most lucky cities of Turkey for the possibilities of rural tourism development.
Collections