Okul müdürlerinin çatışma yönetim stilleri ve bunun öğretmen stres düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OKUL MÜDÜRLERİNİN ÇATIŞMA YÖNETİM STİLLERİ ve BUNUN ÖĞRETMEN STRES DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÖZET Bu araştırmada okul müdürlerinin çatışma yönetim stilleri ve bunun öğretmen stres düzeylerine etkisine ilişkin öğretmen algı düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada altı bölüm bulunmaktadır. Araştırmanın verileri istanbul Üi Avrupa Yakasf nda yer alan Ortaöğretim okullarından toplanmış ve araştırmada küme örnekleme modeli uygulanmıştır. Araştırmaya katılan toplam okul sayısı 26 ve toplam öğretmen sayısı 261' dir. Araştırmada `Öğretmenlerin bireysel özelliklerini belirleme fbrnm` kullanılmışta. Bu form yardımı ile, öğretmenlerin cinsiyeti, yaşı, medeni durumu, çalıştığı lise türü ve mesleki kıdemi ile ilgili bilgi toplanmıştır. Mevcut durumu öğrenmek için okul müdürlerinin çatışma yönetim stillerine ilişkin `Öğretmenlerin Yönetim Stillerine İlişkin Algılarını Belirleme Anketi` uygulanmıştır. Anketler, araştırmacı tararından öğretmenlere elden verilmiştir ve gerekli yerlerde açıklamalar yapılarak öğretmenlerden elden toplamışta. Araştırma sonucunda, öğretmen algılarına göre çatışma durumunda okul müdürlerinin en fazla tümleştirme stilini en az ödün verme stilini kullandıkları, öğretmenlerin en fazla strese okul müdürleri hükmetme stilini kullandıklarında, en az strese ödün verme stilini kullandıklarında girdikleri, kadın öğretmenlerin okul müdürü ile çatışma durumunda daha fazla strese girdiği, meslek liselerinde okul müdürlerinin en fazla hükmetme stilini kullandıkları ve 25 yaş altı öğretmenlere okul rmidürlerinîn hükmetme stilini daha fazla kullandıkları saptanmışta. Anahtar kelimeler: ortaöğretim kurumlan, çatışma yönetimi, stres XVIII THE CONFLICT MANAGEMENT STYLES OF DIRECTORS AND ITS IMPACT ON TEACHERS STRESS LEVEL ABSTRACT In that research conffiction styles of managers in menaging and the conscious in methods of teachers about its impact on the methods of teachers and their stress in education system are mainly discussed. There are 6 chapters in that research. The datas were gathered from the 26 schools, located in Istanbul, European Side and Cluster Sampling Model was applied Totally 261 teachers were involved to the research. In that work the form for identify the individual features of teachers was used. With that form some information such as the sex, age, family statue, high school type where the teachers work, total working years in teaching are gathered. In order to learn the present situation 'the questionnaire for identify the conscious about the director's present style of conflict management' was applied. The questionnaires were handed out by the searcher,and and afterwards they were got back by making explanations where necessary. At the end of the search, It was identified that in case of a conflict according to the teachers the directors use mostly completion method and least concession style also the teachers get in stress mostly when the directors use ruling style and less in occasion of concession. Also it was concluded that the female teachers get in stress in case of a conflict with the director and in Vocational High Schools and to the teachers who are under the age 25 the directors use ruling method most The key words are High Schools, Conflict Management and stress XVII
Collections