Endüstri meslek liselerinde görevli atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyacının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ENDÜSTRİ MESLEK LİSELERİNDE GÖREV YAPAN ATÖLYE VE LABORATUVAR ÖĞRETMENLERİNİN HİZMETİÇİ EĞİTİM İHTİYACININ SAPTANMASI ÖZET Bu araştırmada, Endüstri Meslek Liselerinde görevli Atölye ve Laboratuvar öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının hangi düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri istanbul Üi Avrupa Yakası'nda yer alan Endüstri Meslek Liselerinden toplanmış ve araştırmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır uygulanmıştır. Araştırmaya katılan toplam okul sayısı 11 ve toplam öğretmen sayısı 207' dir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, beş seçenekli anket formu kullanılmıştır. Anket formu, iki bölümden oluşmaktadır, ilk bölümde 8 soru ile öğretmenlerin demografik özelliklerini, ikinci bölümde 38 soru ile, Atölye ve Laboratuvar öğretmenlerinin, öğrenciyi tanıma, kişisel ve mesleki gelişim, öğrenme ve öğretme süreçleri, bilgi teknolojisi, özel alan öğretimi program bilgisi ve uygulama becerisi, sınıf yönetimi, öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme ile ilgili, hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının hangi düzeyde olduğunu belirlemeye yönelik anket sorularını içermektedir. En yüksek ihtiyaç, öğrenciyi tanıma alanında bulunmuştur. Bunu kişisel ve mesleki gelişim izlemektedir. Öğretmenlerin tüm alanlardaki hizmetiçi eğitim ihtiyacının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Hizmetiçi eğitim, hizmetiçi eğitim ihtiyacı, endüstri meslek lisesi XV DETERMINING THE NECESSITY OF IN-SERVICE EDUCATION OF THE WORKSHOP AND LABORATORY TEACHERS WHO WORK AT TECHNICAL HIGH-SCHOOLS ABSTRACT In this research* it is aimed to determine the level of the necessity for in-service training of the workshop and laboratory teachers who work at technical high-schools. Related research data is obtained from the technical high-schools those are located at the European part of Istanbul and stratified sampling method is used and applied in the research. 1 1 schools and 207 teachers have participated in the research. In the research, five option multiple-choice questionnair that is generated by the researcher is used as data garnering tool. The questionnaire form consists of two parts. 8 questions in the first part, aim to determine the demographical characteristics of the teachers; 38 questions in the second part, contain questions regarding the level of student-recognition of the Workshop and Laboratory teachers, personal and occupational development, learning and teaching cycles, information technology, special field teaching program information and application skills, classroom management, learning and progress monitoring and evaluation in order to determine the level of the necessity for in-service training. The most important necessity is for student recognition. This is followed by personal and occupational development. The necessity of in-service education of the teachers for the entire field is stated to be at an intermediate level. Keywords: In-service training, necessity of in-service education, technical high-school XTV
Collections