Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMAĞI ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖZET Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının temelinde yer alan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ilişkin görüş ve düşünceleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Geleneksel öğretim metotları bir kenara bırakılarak bilimsel temele dayalı yeni yaklaşanın öğretmenler tarafından nasıl algılanıp değerlendirildiği saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada, giriş ve problem durumu, klasik öğretim yöntemleri, yapılandırmacı öğrenmenin öğretmen ve öğrenci yönüyle nasıl olacağına dair ilgili alan araştırmalarına yer verilmiştir.- Çalışmamız ilgili yayınlar, yöntem, bulgular ve yorumlar ile sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmaktadır. Yapılan çalışmalar kapsamında ilköğretim sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçekte eğitim ortamının ve ders işlenişinin çeşitli boyutları, uygulama ile ilgili yeterlilik düzeyleri, sınıf içi iletişim ve sınıf düzeni, etkinliklerin değerlendirilmesi ve sınıfların fiziksel durumları saptanmıştır. Uygulanan ölçek sonunda elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşlerinin `Eğitim Durumu` `Sınıf içi İletişim ve Sınıf Yönetimi`, `Değerlendirme` `Fiziksel Durum` boyutundaki sonuçlarına göre yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğretmenler tarafından anlaşıldığı ancak `Uygulama` boyutunda yeterli deneyime sahip olmadıkları saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim yönetimi, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, klasik öğretim yöntemleri. THE EVALUATION OF THE VIEWS OF THE CLASSROOM TEACHERS REAGRDING THE RECONSTRUCTIVE LEARNING APPROACH ABSTRACT In this study the views and the ideas of the classroom teachers regarding the reconstructive learning approach taking place in the center of the renewed primary school programs have been tried to found out. Leaving the traditional learning methods aside, it has been tried to detect how the teachers perceive and evaluate the new approach depending! on the scientific base. In the study, the entrance and problem status, classical teaching methods, the filed studies about how the reconstructive learning will be on the side of the teacher and the student have taken place. The issues regarding our study are composed of method, findings and comments and results and recommendations. In the coverage of the study performed the various dimensions of educational environment and lesson input, the proficiency levels regarding the application, communication in the classroom and classroom arrangement, the evaluation of the activities and the physical conditions of the classrooms have been detected in order to determine the views of the primary school classroom teachers regarding the reconstructive learning approach. The data obtained at the end of the applied scale have been analyzed by using the frequency, percentage, arithmetical average, standard deviation, and test and variation analysis in accordance with their purposes. According to the results obtained in the study, the views of the classroom teachers regarding the reconstructive learning approach according to the results in `Education Status` `Communication in the classroom and Classroom Management` `Evaluation` `Physical Condition` shows that the teachers have understood the reconstructive learning approach but they do not have enough experience in ` Key words: Education management, reconstructive learning approach, classical teaching methods. xu
Collections