ICSID andlaşması uyarınca verilen hakem kararlarının icra edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezin amacı; ICSID (Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü İçin Uluslararası Merkez) tahkimine ilişkin hakem kararlarının icrasının etkinliğini tayin etmektir. Bu tezin sonunda ortaya çıkan sonuç, yabancı yatırımlara ilişkin uyuşmazlığın çözümünde verilecek ICSID hakem kararının icrasında, ICSID tahkimin, yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfızi için uygulanan New York Andlaşması'ndan daha etkin bir rejime sahip olduğudur. Washington Andlaşması'na göre verilen hakem kararlan, Andlaşma'ya üye ülkelerin nihâi mahkeme karan gibi icra edilir. Dolayısıyla Andlaşma'yı imzalayan ülkelerin yerel yargı organlannm hakem kararlannı denetleme, yeniden inceleme, iptal etme veya bu hakem kararını engelleyecek herhangi bir karar alma yetkisi yoktur. ICSID hakem kararları nihai, bağlayıcı ve kesin hüküm niteliklerine sahiptir. ICSID hakem karannın oldukça basit bir onama ve icra prosedürü vardır. Üye ülkeler kendi yerel mahkemelerinin nihai karanymış gibi ICSID hakem kararını onayıp icra edecektir. ICSID'e üye ülkeler dilerlerse ICSID Merkez'e daha önceden bildirmek üzere, yetkili bir mahkemeye veya otoriteye ICSID Genel Sekreterliği 'nce onaylanmış hakem kararının bir nüshasını sunmalan karann icra edilebilmesi için yeterli olacaktır. ICSID'e üye devletlerin iki yükümlülüğü vardır: Bağlayıcı olan hakem kararlannı onamak ve devlete karşı yüklenen parasal borçlan yerine getirmek. Bu tez yabancı yatınmlara ilişkin uyuşmazlıklann çözümünde uygulanan ICSID tahkimi ve ICSID tahkime ilişkin hakem kararlannm icrasını içermekle birlikte, aynca ICSID hakem kararlannm Türkiye'de icrasını içerir. ıx ABSTRACT The aim of this thesis is to assess the efficiency of decisions rendered in accordance with the International Convention for Settlement of Investment Disputes (`ICSID Convention`). It is concluded that with respect to the execution of arbitral awards under the ICSID Convention, this Convention has a very efficient enforcement regime. Such regime is indeed more efficient than the regime set out in the Convention on the Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards. The arbitral awards which are given under the ICSID Convention are executed as if they are final domestic court decisions or judgments of the each member state. Consequently, domestic judicial organs (courts or enforcement institutions) of member states do not have the authority to inspect, review, anmi' such arbitral awards. Further, they could not render any decisions which, by any means, prevent the execution of arbitral award. ICSID arbitral awards are final and binding and have res judicata effect. It has to be submitted that the recognition and enforcement of ICSID awards is rather simple, since each party is bound to comply with terms of such awards. For the execution of an ICSID award in the territory of another contracting State the party seeking execution has to furnish to the competent Court of authority that may be designated by such State a copy of the award certified by the Secretary-General of the International Centre for the Settlement of Investment Disputes. Contracting States have two obligations: to recognize an award as binding and to enforce the pecuniary obligations imposed by it. This thesis further deal with the problems that may be raised in the enforcement of ICSID awards and proposes solutions to them generally and with particular reference to the enforcement in Turkey. viu
Collections