Türkiye`de okul öncesi eğitiminin tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ?Türkiye'de Okul Öncesi Eğitiminin Tarihsel Gelişimi Ve BugünküDurumu? başlığı altında, okul öncesi eğitimi kademesinin Türk Eğitim Sistemi'ndeki yerive mevcut durumun iyileştirilme yolları, Milli Eğitim Bakanlığı'mızın yayımladığı verilerile başta Polonya, Almanya, Fransa, ABD ve Japonya olmak üzere gelişmiş ülkelerdekiokul öncesi eğitim kademesine ait veriler ışığında saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma, ?Konu İle İlgili Temel Kavramlar ve Okul Öncesi Eğitiminin Önemi, Amaç veHedefleri?; ?Okul Öncesi Eğitiminin İşlevleri, Gelişimsel Rolü ve Okul Öncesi EğitimindeKurum, İnsan ve Medya Faktörünün Rolü?; ?Yöntem?; ?Okul Öncesi Eğitiminin TarihselGelişimi ve Türkiye'de Bugünkü Durumu?; ?Dünyadaki ve Türkiye'deki UygulamalaraGenel Bir Bakış? ve ?Sonuçlar ve Öneriler? olmak üzere altı bölüm altında toplanmıştır.Araştırmada, Türkiye'de okul öncesi eğitimi kademesinin, Avrupa Topluluğu ve OECDülkeleri başta olmak üzere gelişmiş ülke standartlarının oldukça altında olduğu görülmekleberaber, Türkiye'nin, az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler statüsünde UNICEF'in ?ErkenÇocukluk Gelişiminde Bakım?(EÇGB) Programı'na Entegre Yaklaşımı'nın uygulandığı 1.Aşama Ülkeler arasında yer aldığı görülmüştür.Bu araştırmayla, Türkiye'nin okul öncesi eğitimi adına atması gereken adımların başında,bu eğitim kademesinin zorunlu temel eğitimin ilk basamağı olarak algılanması gereğiortaya konmuştur. Okul öncesi eğitimi kademesindeki okullaşma oranlarının artırılmasınayönelik olarak, okul öncesi eğitiminin gerek kaynak ve finansman, gerekse sosyal faaliyetalanındaki yükünün, sadece devlete ve merkezi yönetimlere bırakılmaması gereği desaptanmıştır.Anahtar Kelimeler: okul öncesi eğitimi, Türk Eğitim Sistemi, Erken ÇocuklukGelişiminde Bakım, okullaşma oranı In this research, headed ?The Diachronic and Current Position of Pre-School Education inTurkiye?, the importance of pre-school education within the Turkish Education Systemand some amendment plans for the current situation had been tried to be designated in thelight of the data published by Ministery of Education and in the light of data in pre-schooleducation in developed countries especially Poland, Germany, France, USA and Japan.The research is gathered under six sections which are; ?The Fundamental ConceptionAbout the Topic and the Importance, Objectives and Targets of Pre-School Education?,?The Function of Pre-School Education, Developmental Role and the Role of Institution,People and Media on Pre-School Education?, ?Methodology?, ?The Diachronic andCurrent Position of Pre-School Education in Turkiye?, ?General Survey on the WorldApplications and Applications in Turkiye?, ?Conclusion and Proposals?.In the research it?s been seen that pre-school grade education in Turkiye is considerablybelow standard of developed countries primarily European Union and OECD countries;however it?s also seen that Turkiye takes place within the 1. Stage Countries where theintegration approach to UNICEF?s ?Nursing in Early Chilhood Development? program isbeing applied.As a result of this research; it?s been brought up that it is a must to perceive the pre-schoolgrade as the first step to the compulsory education in the name of improving pre-schooleducation in Turkiye. It is also determined that increasing the schooling and settings for thepre-school source, finance or social services should not be burdened only to the polity orthe central governments.Key Words: Pre-School Education, Turkish Education System, Nursing in EarlyChildhood Development, Schooling Rate
Collections