İlkögretim I. kademe ögretmen algılarına göre yeni ilkögretim programının uygulanma etkililigi (İstanbul ili Anadolu yakası örnegi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada yeni ilköğretim programlarının uygulanma etkililiği, öğretmen algılarına göretespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma; Giriş, lgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ileSonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Literatürbölümünde yapılandırmacılık, çoklu zeka teorisi, tematiklik ilkesi, öğrenci merkezli eğitim,aktif öğrenme ve bireysel farklılıklara duyarlı eğitim üzerinde kapsamlı alan taramasıyapılmıştır.Araştırmanın evrenini stanbul Anadolu Yakası'nda ilköğretim I. kademe sınıf (1-5)öğretmenleri, örneklemi ise 5 ilçe, 30 ilköğretim okulu ve 463 öğretmen (252 kadın, 211erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu ve Gömleksiz'in (2005) geliştirdiğiYeni Programlar Ölçeği kullanılmıştır. ki ilişkisiz örneklem ortalamaları arasındaki farkınmanidar olup olmadığını test etmek için bağımsız grup ?t? testi, ikiden daha çok örneklemortalaması arasındaki farkın anlamlı olup-olmadığını test etmek için tek yönlü varyans analizi(ANOVA), hangi alt gruplar arasında farklılaştığını belirlemek üzere yapılan tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) sonrası Post-Hoc LSD ve Scheffe testleri uygulanmıştır. Eldeedilen istatistiklerin manidarlığı .05 düzeyinde ve çift yönlü kabul edilmiştir.Araştırma ile okullardaki eğitim ortamının yeni programın uygulanmasına uygun olupolmadığı, öğretmenlerin yeni programları ne ölçüde tanıdıkları, benimseyip benimsemedikleri,uygulamaya ve programın geneline ilişkin algıları; cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem,okutulan sınıf, en son mezun olunan okul, mezun olunan bölüm, çalışılan okulun imkanları,yeni programlarla ilgili bilgi düzeyi ve hizmet içi eğitim kursu değişkenleri açısından ortayakonmuştur. Araştırma sonuçları programlara ilgili daha önceki araştırmalarla karşılaştırılmışve tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Çoklu Zeka Kuramı, Yeni lköğretim Programı, AktifÖğrenme, Öğrenci Merkezli Eğitim. In this study new application activity of education?s programs has been tried to be determinedin respect of the perceptions of educator. The rescarch consists of five main chapters asIntroduction, Relevant Literature, Method, Findings and Interpretation, Conclusion,Duscussion and Proposals. In the chapter of literature an inclusive field has been surveyed oneducation which is sensitive to constructivist, the theory of multiple intelligence, thethematicness principle, and student centered education, active learning and individualdifferences.In stanbul Anatolian Side the tearhers of the first grades of elemtary education (1-5) haveformed the center of the study 5 counties, 30 primary education schools and 463 teachers (252female, 211 male educartors) have formed the samling. In the study, Personel InformationForm and Criterion of New Programs rectifield by Gömleksiz (2005) have been used. To testif the difference between averages of two unrelated samplings is meaningful ?t? test has beenapplied for independent group, and to test if the difference betwen averages of more than twosamplings is meaningful one-way analysis of variance has been applied (ANOVA) and Post-Hoc LSD and Scheffe tests have been carried out after one-way analysis of variance done inorder to determinate in which groups it acquires a different character. Acquired significance ofstatistics has been assumed as .05 level and two ways.Whetler in schools education environment is adequate for application of new program, howmuch teachers know the programs, whether they adopt them, what their perception in relatedwith application and general line of program have been displayed by the study in views ofgender, age, marital status, seniority, reaching class level, the last graduated school, anddepartment graduated, facilities of the school worked data level concerned with new programsand in service training course. Results of the study have been compared to anterior studies anddiscussed in interest with programs.Key Words: Constructivisim, The Theory of Multiple Intelligence, The New Program ofElementary Education, Active Learning, Student Centered Education.
Collections