İlçe milli eğitim müdürlerinin liderlik davranışlarının okul müdür ve müdür yardımcılarının kendilerini takım olarak algılamaları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimin taşra teşkilatı basamağının ilçe basamağından sorumlu olan ve İlçe Milli EğitimMüdürü olarak görev yapan yöneticilerin takım oluşturabilmek için takım lideri olmanitelikleri ve yönettikleri okul müdür ve müdür yardımcılarının kendilerini yöneten İlçeMilli Eğitim Müdürünü takım lideri olarak, kendilerini de bir takım olarak algılamalarıaraştırılmıştır.Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlıKüçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan 309 Resmi OkulMüdür ve Müdür Yardımcıları üzerinde yapılmıştır.Araştırmada kullanılan ölçeklerin yapısal güvenirliğini belirlemek amacıyla Cronbach αkatsayısı kullanılmıştır. Temel ve alt hipotezlerin test edilmesinde ise tek yönlü varyansAnalizi (Anova) ile Spearman Korelasyon Analizinden faydalanılmıştır.Araştırma İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin takım lideri olarak görülebilmesi için iyi motiveedebilme, ilham sağlayabilme, risk üstlenebilme, iyi bir model olma, kararları ortakalabilme, koşullara uygun takım iklimi ve kültürü oluşturma, insanı dikkate alma, iletişimsağlama, yetkisini devredebilme, sosyal fayda sağlama, geniş bir görüş alanıoluşturabilecek vizyona sahip olma ve o vizyonu yayma, ikna edebilme nitelikleribelirlenmiştir. Okul Müdür ve Müdür yardımcıları ise kendilerini takım olarakgörebilmeleri için paylaşılan ortak bir amacın olması, iletişim, takım içi rollerin bilinmesi,takım kültürünü benimseme, takımın birbirine bağlılığının oluşması ve takım atmosferiözelliklerinin olması gerektiği belirlenmiştir. Takım lideri özelliklerinden ikna etme veilham verme özelliğinin takım olarak algılamada da takım kültürü alt boyutlarının diğerözelliklerden daha az etkili oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Takım, İlçe Müdürü, Lider, Resmi Okul Müdürü, Yönetici At this research the leadership qualities, which the Education Administrators atthe district level need to have, in order form a team and them being perceived asleader by the school principals and vice-directors; and their perception themselvesas a team are searched for.This research has been conducted on 309 public school principals and vice -directors, who workim Küçükçekmece District Directorate, which is under theadministration of the city of İstanbul Education Directorate.Cronbach α coefficient was calculated in order to maintain the structuralreliabilities of the scales used in the research. To test the hypotheses, Anova andSpearman Correlation Analysis were used.The research concludes that the District level Education Administrators beingperceived as leaders depends on the following characteristics: motivation,inspiration, risk taking, being role model, taking joint decisions, creating anappropriate team climate and culture, give attention to his/her subordinates, have agood communication, providing social benefits, have vision, have the ability todistribute this vision and persuasion.In order that the school principals and vice-directors to perceive themselves asteam they need to have a common goal, have a good communication network, thateverybody is aware of their roles at the team, being able to form a team bond anda team spirit. It is been concluded that the two leadership characteristics, namelypersuasion and being able to give inspiration are less effective at the perception ofthe subordinates themselves as a team than the other characteristics.Key Words: Team, District Director, Leader, School Director
Collections