The Image of Satan in British Literature
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETngiliz Edebiyatı'nda Şeytan mgesiIlgın Berivan Yıldızngiliz Edebiyatı'nda Şeytan mgesi başlıklı tezin çıkış noktası, insanlığın geçmiştengünümüze kadar uzanan, belki de en büyük ikilemidir: yi ve kötü. Çalışma, ngiliz edebiyatındanincelediği örneklere geçmeden önce, okuyucuyu iyi ve kötü, Tanrı ve Şeytan kavramlarının eneski inanç geleneklerinde nasıl algılandığı konusunda bilgilendirmeyi hedefliyor. Birçok eskikültürün nispeten daha yeni inançlar üzerindeki etkilerini tartışırken, aynı zamanda bu eskimitler, metaforlar ve bunların ncil'e ait figürler ile ilişkilerini araştırıyor.Çalışma, daha sonraki bölümlerde, ngiliz edebiyatının değişik dönemlerinde Şeytanfigürü algılamaları üzerine odaklanıyor. Amaçlanan nokta, Şeytan imgesini tarihi, sosyolojik,psikolojik bakış açılarıyla olduğu kadar edebi bir çerçevede de ele almak. Bu çeşitliyaklaşımların, merkez konuyu farklı algılamalara açmak ve tartışmayı, ngiliz edebiyatındandeğişik dönem ve akımlar sunulurken, daha kapsamlı bir noktaya yönlendirmeye yol açmasıhedefleniyor. Tez, dört ngiliz yazarın eserlerine odaklanıyor: Christopher Marlowe, WilliamShakespeare, John Milton ve William Blake. Bu yazarların seçilmiş kimi eserlerinde bulunanŞeytan imgesi ve kötülük algılamaları analiz edilirken, hem aralarındaki farklılıklar hem debenzerlikler sunuluyor. Çalışmanın kapanış bölümü, özellikle Romantik dönemden çeşitli ngilizyazarların bazı eserlerindeki Şeytan imgesi hakkında yapılmış kısa analiz ve açımlamalardanoluşuyor. ABSTRACTThe Image of Satan in British LiteratureIlgın Berivan YıldızThe subject matter of the thesis The Image of Satan in British Literature, takes itsstandpoint from the idea of exploring probably the most crucial dilemma of manhood: Good andevil. Before putting forward examples from British literature specifically, the study initially aimsto inform the reader about the ancient perceptions of good and evil, God and Satan. Whilesuggesting that many ancient cultures had developed to be a great influence on the morecontemporary beliefs, the work also explores the crucial differences between these ancient myths,metaphors and their relation to biblical figures.The study, then, focuses on the perceptions of the powerful figure of Satan throughout thedifferent periods of British literature. It aims to discuss the image of Satan in terms of historical,sociological and psychological points of view, as well as within a literary framework. Thesestandpoints allow the subject matter to gain an in-depth analysis upon the evolution of the Satanimage, as different periods and flows of British literature are presented. The work includesarguments on four British authors: Christopher Marlowe, William Shakespeare, John Milton andWilliam Blake. While analyzing the perceptions of these authors about Satan and evil in theframework of their literature, the common points of these perceptions, as well as the distinctones, are explored in order to develop a comparative study. The conclusion of the thesis relies onthe brief analysis of the image of Satan in other British authors; mostly within the RomanticPeriod.
Collections