Sınıf öğretmenlerinin kariyer değerlerinin belirlenmesi(Sarıyer ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırmanın amacı, ilkögretim okullarında görev yapan sınıf ögretmenlerin kariyerdegerlerinin belirlenmesi, demografik özelliklerle iliskisini incelemektir. Arastırmaİstanbul ili Sarıyer ilçesindeki devlet ilkögretim okullarında çalısan 350 ögretmenikapsamaktadır. Çalısmada Edgar Schein' in kariyer deger teorisi kullanılmıstır. Veriler ikibölümde toplanmıstır: Bunlar, demografik bilgiler ve 34 soru maddesinden meydanagelmistir. Ankette sınıf ögretmenlerinin kariyer degerleri, 5'li Likert ölçegi ilesaptanmıstır. Demografik özelliklerin, Schein'ın öne sürdügü kariyer degerlerininbelirlenmesinde etken oldugu görülmektedir. Sarıyer Bölgesi'nde görev yapan sınıfögretmenleri örnekleminde yapılan bu çalısmanın sonuçları, özellikle yas ve hizmet süresietkenlerinin islevi olarak daha büyük boyutlara yansıtılabilir. Farklı bölgelerde, farklıbranslardan ve daha çok ve oranlı sayıda ögretmen üzerinde yapılacak bir arastırma, yas vehizmet süresi özelliklerinin yanında diger demografik etkenlerin kariyer degerlerininbelirlenmesindeki katkısını daha açık ve güvenilir düzeyde ortaya koyacaktır. Bu tür birçalısma, ögretmen kitlelerinin kariyer degerlerinin belirlenmesine yönelik sosyo-psikolojikbir arastırmaya temel olusturacaktır.Anahtar Kelimeler: Kariyer, Sınıf ögretmeni, Kariyer degeri, Edgar Schein The aim of this research is to investigate the career anchors of the teachers thatwork in primary schools and the relation of these anchors with the demographic properties.The research involves 350 teachers that work in state primary schools of Sarıyer inİstanbul. Career anchor theory of Edgar Schein has been used in this research. Data aregathered in 2 parts which are demographic informations and a questionnaire of 34questions about career anchors of the individual. In the questionnaire, career anchors of theteachers are weighed by the five-point Likert Scale. It is seen that demographic propertiesplay an important role in the way Schein uses in the investigation of career anchors. Theresults of the research, which involve participants from the teachers working in Sarıyer,can be expanded to more general way especially by the effects of the age and the durationof work. The research involving higher number of teachers from different locations,different branches will yield into a more clear and trustful level. This kind of a researchwill be a basis for a sociophysicological research of career anchors of teacher community.Keywords: Career, teacher, career anchor, Edgar Schein
Collections