Örgütsel kültürün örgütsel iletişim üzerine etkisi: Örgütlerde resmi ve gayri resmi iletişim dengelerini ölçmeye yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün küreselleşen ve sürekli değişen dünyasında örgütlerin hayatta kalabilmeleri ve diğer örgütlerle mücadele edebilmeleri için fark yaratmaları gerekmektedir. Bu fark benzersiz bir örgüt kültürü yaratmak ile sağlanılabilir. Örgüt kültürü; örgüt üyelerinin birbirlerine ve dışarıdakilere nasıl davranacaklarını büyük ölçüde belirleyen, örgüt üyeleri tarafından benimsenen ortak anlamlar ve inançlar sistemidir.Benzersiz bir örgüt kültürü yaratmakla süreç sona ermemektedir, yaratılan bu kültürün örgütün tüm çalışanlarına doğru bir şekilde aktarılması ve benimsetilmesi gerekmektedir ki başarıya ulaşılabilsin. Bu noktada örgüt kültürün aktarılmasında devreye örgütsel iletişim girer. Örgütsel iletişim kanalları ile resmi ya da gayri resmi yollarla örgüt kültürü çalışanlara aktarılır. Resmi iletişim, iletişimin genel anlamıyla bilinen yönüyken gayri resmi iletişim ise hep göz ardı edilen gizli kalan yönüdür. Bu noktada Örgüsel iletişim kanalının ne olacağının belirleyicisi örgüt kültürü olacaktır. Örgüt kültürü içerisinde hangi iletişim kanalı etkin ise o örgütsel iletişim şekline yansıyacaktır. Aynı örgüt içerinde her iki iletişim şekli de bir arada da kullanılabilmektedir.Bu tezin amacı, örgüt kültürünün örgütsel iletişim üzerine etkisini anlamak ve örgüt içindeki resmi ve gayri resmi iletişim dengelerini ölçmeye çalışmaktır. Bu amaçla, Marmaris de faaliyet gösteren turizm işletmeleri çalışanlarına anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda bu işletmelerde tek tip bir örgüt kültürünün söz konusu olmadığı, daha çok karma örgüt kültürü yapısının olduğu ortaya çıkmış ve her iki iletişim kanalının da aktif olarak kullanıldığı, dağılımlarının da birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In today's globalized and constantly changing world, organizations need to make difference to be able to survive and compete with other organizations, this difference achieved by creating a unique organizational culture. Organizational culture is a system of beliefs and common espoused values which determine organizational members how to behave to one another.By creating a unique organizational culture the process does not end. The creation of organizational culture needs to be transferred properly to the all members of organization and members supposed to accept these changes to be able to reach organizational success. At this point, organizational communication takes part in to transfer organizational culture. Organizational communication channels of formal or informal means of organizational culture is transferred to employees. Formal communication is the channel which is always known and being accepted. Informal communication is the one which kept secret and ignored in organizations. Organizational culture will be the determinant of organizational communication channel. The chosen channel would be the reflection of organizational culture and also formal communication and informal communication could be used together in an organization.The purpose of this thesis, to understand the impact of organizational culture on organizational communication and to measure the balances of formal and informal communication channels in an organizational culture. For this purpose, questionnaire conducted to the employees of tourism sector operating in Marmaris. In conclusion, it is found that there is not one type of organizational culture in surveyed environment. Organizational culture could be categorized as mixed culture. And the conclusion that was reached as active usage of both communication channels and the distribution of communication channel found to be similar to each other.
Collections