Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ?Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Devlet Okullarında ÇalışanPsikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin Katıldıkları Hizmetiçi EğitimEtkinliklerinin Etkililiğine İlişkin Görüşleri? incelenmiştir. Araştırma; giriş veproblem durumu, psikolojik danışma ve rehberlik, hizmet içi eğitim kavramı, hizmetiçi eğitim türleri, ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç tartışma veöneriler bölümleri olmak üzere yedi bölümden meydana gelmiştir.Yapılan araştırmada devlet okullarında meslek hayatında en az bir defa hizmetiçieğitim dairesi başkanlığının düzenlemiş olduğu hizmetiçi eğitim kursuna katılanpsikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin düzenlenen kursların süre açısından,kapsam açısından, yöntem ve teknikler açısından, uygulayıcıların yeterlilikleriaçısından, uygulandığı ortam açısından, uygulamaya katkısı açısından görüşleriaraştırılmıştır. Araştırmda beşli Likert tipi tutum ölçeği kullanılmıştır.Tutum ölçeği sonucu elde edilen veriler frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama(x),ve t tetsi kullanılarak analiz edilmiştir. Beklenen ortalamadan farkı ?=0,01düzeyinde manidar (anlamlı) olup olmadığına göre manalandırılmıştır. Kişiselözellikler bakımından hangi gruplar arasında farklılıklar olduğunun belirlenmesindeise Scheffe testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekildedir; hizmet içi eğitimetkinliklerinin süresiyle ilgili olarak psikolojik danışman ve rehber öğretmenleringörüşleri olumsuzdur ve süre genelde yetersiz olmuştur. Psikolojik danışman verehber öğretmenlerin uygulanan hizmet içi eğitim etkinliklerinin kapsamıyla ilgiligörüşleri genelde olumsuz olduğu görülmüştür. Psikolojik danışman ve rehberöğretmenler, hizmet içi eğitim etkinliklerinin uygulanmasında kullanılan yöntem vetekniklerle ilgili ne olumlu, ne de olumsuz bir görüşe sahip olup, kararsızlıklarınıbelirtmişlerdir. Psikolojik danışman ve rehber öğretmenler, hizmet içi eğitimetkinliklerinin uygulanmasında görevli uygulayıcıların yeterlikleri konusundakararsız olup, ne olumlu ne de olumsuz görüşe sahiptirler. Hizmetiçi eğitimetkinliklerinin uygulandığı ortamla ilgili psikolojik danışman ve rehber öğretmengörüşleri alt düzeydedir ve ortam özelliklerinin yetersiz olduğu görülmüştür. Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin uygulamaya katkısıyla ilgili olarak psikolojik danışman verehber öğretmen görüşleri genelde olumsuz olduğu görülmüştür. Hizmet içi eğitimetkinliklerinin uygulamaya katkısının düşük olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: psikolojik danışman ve rehber öğretmen, hizmetiçi eğitim In this research, the effectiveness of in-service training activities attended bypsychological consultants and guidance counselors working for state schoolsconnected to the Ministry of Education has been studied. It includes a total of sevensections consisting of research, introduction and state of problem, psychologicalconsulting and guidance counseling, the notion of in-service training, the types of inservicetraining, related research, methodology, findings and commentary, discussionof results and suggestions.In the research, the views of psychological consultants and guidance counselors whohave at least once in their careers in state schools have attended in-service trainingcourses organized by the in-service training office. Their views of duration ofcourses, scope of courses, methodology and technical aspect of the courses, as wellas the trainers? adequacy, the environmental setting of the courses and contribution toapplication. In the research 5-point Likert scale has been used.The data obtained as a result of the Likert scale has been analyzed using frequency(f), percentage (%), arithmetical average (x), and t test. The difference from theexpected average has been signified based on whether it?s meaningful at ?=0,01level. Scheffe test has been used to determine which groups have differences amongthemselves based on personal attributes.The results obtained as an outcome of the research are as follows: both thepsychological consultants? and guidance counselors? views on the duration of the inservicetraining activities are negative and suggest that the duration is not sufficient.The psychological consultants? and guidance counselors? views on the scope of thein-service training activities are generally negative. The psychological consultants?and guidance counselors? views on methodology and technical aspect of the inservicetraining activities are neither positive nor negative, but indecisive. Thepsychological consultants? and guidance counselors? views on the adequacy of thein-service trainers are neither positive nor negative. As regards to the environmentalsetting in which the in-service training activities are carried out, the psychologicalconsultants and guidance counselors have low opinions and deem the environmentalaspects insufficient. The psychological consultants? and guidance counselors? viewson the training?s contribution to application are mostly negative. The contribution toapplication of the in-service training activities has been observed to be low.Key words: Psychological consultant and guidance counselor, in-service training
Collections