Kavram haritası yönteminin fizik öğretiminde öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kavram haritaları; öğrenme, öğretme etkinliklerinde geniş kullanım alanına sahip olangörsel bir yöntemdir. Bu önemli yöntemi Ausubel'in öğrenme kuramı ışığında ilk defa JosephNovak tanıtmıştır. İnsanlar iletişim için çeşitli yollar kullanmaktadırlar; doğal diller(konuşma-yazma), müzik, resimler - şemalar gibi. Kavram haritaları ise bilgi iletişiminingrafiksel bir yoludur. Öğrenme-öğretme yöntemi olarak geniş kullanım alanı bulan kavramharitaları, kavram yanılgılarını belirlemede de kullanılabilir. Araştırmanın problemcümlesini?kavram haritaları yönteminin fizik öğretiminde öğrencilerin öğrenme düzeyineetkisi var mıdır?? oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı bu problem cümlesine dayandırılarak,bu araştırmada kavram haritası yönteminin fizik öğretiminde öğrencilerin öğrenme düzeyineetkisi araştırılmıştır.Araştırma, İstanbul İli, Şişli İlçesi, Mecidiyeköy Lisesinde 2006-2007 eğitim-öğretimyılında Lise-3'de öğrenim gören 50 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada 11-FEN- A sınıfıöğrencilerine optik_küresel aynalar konusu geleneksel yöntem yanında kavram haritalarıyöntemiyle, 11-FEN-B sınıfı öğrencilerine geleneksel yöntemle(düz anlatım yöntemi) dersanlatılmıştır. Araştırmada verilerin değerlendirilmesi bilgisayar ortamında SPSS istatistikprogramında T-Test, Paired Sample T-Test uygulanarak yapılmıştır.Araştırma sonunda geleneksel yöntem yanında kavram haritası yöntemiyle konularöğretilen öğrencilerin akademik başarılarının, geleneksel yöntemle öğretilen öğrencilerinbaşarılarından daha yüksek olduğu görülmüştür. ?Concept Maps? is a visual method that has a wide usage field in learning andteaching activities. Joseph Novak first introduced this important method through the light oflearning method of Ausubel. People use various ways for communication such as naturallanguages (speaking-writing), music, pictures,drawings. However concept maps are agraphical way of information transfer. Concept maps which have a wide range of usage as ateaching ?learning method can also be used to determine the conceptional mistakes.Thequestion which forms the problematic sentence is that if there is an effect of the method ofconcept map on students? learning level in teaching physics .The aim of the resarch being based on that problematic sentence is that the influenceover learning level of students was searched. in teaching physics according to concept map .Resarch was applied to 50 students attending Mecidiyeköy High School 3.gradeeducational year of 2006-2007 in İstanbul?s Şişli town. In the resarch, the subject of opticcircular was taught to the students of 11 Science A by using concept map method besidesconventional method where as the same subject was taught to the students of 11 Science Bwere taught bye conventional method (plain informing method) in the lesson. In the resarch,the evaluation of data was made in the computer medium by using T-Test, Paired Sample TTestin SPSS statistics program.At the end of the resarch; it was surveyed that the academic success of students whoare taught by using the method of concept maps along with conventional method are higherthan the students who are taught by using conventional method
Collections