Mesleki teknik eğitim kurum ve okullarında yöneticilerin eskimişliğinin eğitime etkisi(İstanbul ili Kartal ilçesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın temel amacı Mesleki Teknik Egitim Kurum ve Okullarındaki yöneticilerineskimisliginin egitime etkisi konusunda ögretmenlerin görüslerini tespit etmektir. Bugenel amaç dogrultusunda;Arastırmanın evreni 2005-2006 egitim-ögretim yılında stanbul li Kartal lçesindeki 3Endüstri Meslek Lisesi ve Mesleki Egitim Merkezinde görev yapan 283 ögretmendenolusmaktadır.Söz konusu egitim kurumlarındaki bütün ögretmenlere ulasılmaya çalısılmıs,ancak ögretmenlerden 101' ine anket uygulana bilmistir.Arastırmada kullanılan Anket Z.Kaplanoglu tarafından kullanılmıs ve geçerliligi kabuledilmistir. Anketin kullanımı için gerekli izinler alınmıstır.Elde edilen bulgulardan su sonuçlar çıkmıstır.1. Mesleki Okullarda görev yapan yöneticilerin eskimisligi ögretmenlerin cinsiyetinegöre farklılık göstermektedir.2. Mesleki Okullarda görev yapan yöneticilerin eskimisligi ögretmenlerin bransına degöre farklılık göstermektedir.3. Mesleki Okullarda görev yapan yöneticilerin, çagın degisimine ve yenilesmeyebakıs eskimeye etki yaptıgı saptanmıstır.4. Mesleki okullarda görev yapan yöneticilerin sosyal ve kültürel iletisim düzeylerieskimislige ugramalarını etkilemektedir5. Mesleki okullarda görev yapan yöneticiler görevlerinde eskimemek için tedbiralmamaktadırlar.6. Yöneticinin yaslanması nedeni ile okulda sorunların bazen devam ettigi,ögretmenlere uygulanan anketlerin sonucunda belirlenmistir.7. Mesleki Okullarda görev yapan yöneticilerin bulundukları görevdeki hizmet yılı,eskimisliklerini etkilemektedir. The basic purpose of this research is; to find out the thoughts of teachers on how theold-fashioned principals in Occupational Technical Education Institutions and Schoolseffect the education. According to this main purpose;The center of the research is composed of 283 teachers who work in Endüstri Meslek HighSchools and Vocational Education Centers in Kartal region in 2005-2006 academic year.All the teachers in those schools tried to be reached but unfortunately the survey is appliedto 101 teachers.The survey used in the research was used by Z.Kaplanoglu and its validity is accepted. Allthe permissions are taken to use the survey.These results are gained from the findings;1.The obsoleteness among the principals of Vocational High Schools differs according tothe gender.2. The obsoleteness among the principals of Vocational High Schools differs according tothe teacher?s proficiency.3.The viewpoint of the principals in Vocational High Schools for the changing anddeveloping era effects the obsoleteness.4.The social and cultural communication levels of the principals in Vocational HighSchools also effects their being obsolete.5.The principals in Vocational High Schools do not take any precautions against becomingobsolete.6.It is stated by the survey done to the teachers that; due to the old age of a principal theproblems in the school continues7.The duration of the principals in their jobs in Vocational High Schools also effect theirbeing obsolete.
Collections