Coen kardeşler sinemasında kahraman kavramının yok olması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Coen Kardeşler sineması üzerine ülkemizde değilse bile yurt dışında yapılmış pekçok çalışma vardır. Bunların pek çoğu ikilinin suç filmlerine odaklıdır. Bu araştırmadaayrımı temadan kurmak tercih edilmemiştir. Araştırmaya Coen Kardeşlerin özgünsenaryosunu yazdıkları tüm filmler dahil edilmiştir.Her ne kadar tüm filmlerinin jeneriklerinde Joel Coen hep yönetmen, Ethan Coenhem yapımcı olarak yer alsa da, senaryoların ortak olduğu da göz önüne alınarak bugün1987'de Blood Simple ile film dünyasındaki kariyerlerine başlamış olan CoenKardeşlerden bahsederken aynı zamanda bir `Coen Kardeşler' sinemasından dabahsedilebilir.Bu araştırma, kendi cümlesini ispatlarken aynı zamanda bütünsel bir CoenKardeşler sineması analizi de yapmış olacaktır.Coen Kardeşler filmlerinin dramatik yapısı incelendiğinde filmlerin 1940 ve 50lerdeboy göstermiş `film noir' türü filmler ile büyük benzerlikler taşıdığı ortaya çıkar. Bunedenle Coen Kardeşler üzerine yapılan bu araştırmada öncelilkli olarak Film noir türününtanımının ardından, yapısal özellikleri, özel karakterleri, ortaya çıktığı dönemle birlikteaçıklanmış, daha sonra da Coen Kardeşler sineması ile örtüşen yönleri ortaya konulmuştur.Araştırmanın içinde film noir'in ardından değinilen ikinci kavram ironi olmuştur.Bu kavram Coen Kardeşler filmlerinin hemen hepsinde çeşitli şekillerde yer almaktadır.Kavramın çeşitli disiplinlerde nasıl ve ne anlamda kullanıldığı açıklandıktan sonra, CoenKardeşler filmlerinde hangi şekilde yer aldığı detaylı bir şekilde incelenmesinin ardındansıra bu yer alma biçiminin sonuçlarından bahsetmeye gelmiştir. En önemli sonuç filmleriniçindeki kahraman kavramının yok olmasıdır. Kahraman kavramı yüzyıllardır çeşitlikdramatik biçimlerde varlığını sürdürmektedir. Bu sebeple araştırmanın içinde kahramankavramının gelişimi ve değişimi de incelenmiştir.Bu araştırma, Coen kardeşler sinemasında kahraman kavramının yok oluşu yepyenibir estetik oluştururken aynı zamanda sinema gerçeğini yaşam gerçeğine yaklaştıran birsinemanın oluşmasına da yol açtığını, bu durumun aynı zamanda Coen Kardeşlerinfilmlerindeki ilginç reji çözümleriyle de desteklendiğini ispatlayacaktır. There are lof of research about Coen Brothers in all over the world. Most of themfocus on their crime movies. This thesis does not prefer that kind of discrimination butincludes all the Coen Brothers movies which have original script.In their films, Joel Coen?s name is written as a director, Ethan Coen?s name iswritten as a producer . Considering their writing scripts together, it is possible to say CoenBrothers? cinema. In this research, Coen Brothers? cinema is anayzed and proved its ownclaim?????When Coen Brothers? movies is looked over, similarity between film noir - whichare made in 1940?s and 1950?s-and their movies seem clearly. That is why this researchbegin with definition of film noir, its dramatic features, its specific characters and explainall of these things with period of time when film noir was arised. After that this researchexplain what is similarities and differenties between film noir and Coen Brothers? films.The second concept in this research is irony. This concept occurs in all of theirmovies in different ways. After explaining what irony means and how is used in differentdisiplines, this research show consequences of irony in Coen Brothers? films. The mostimportant consequence is disappearance of hero. Hero survives for centuries in wide rangedramatic structures. Therefore, this research analysis development and exchange of hero.This thesis will prove disappearance of hero in Coen Brothers? films make a newkind of film esthetics which is closer to life reality than cinematic reality and is supportedby direction solutions.
Collections