Türk sanatında malzeme kullanımı ve kapı temalı resimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının konusu `malzeme'nin hem Batı Sanatındaki hem de Türk Sanatındakitanımını, yerini ve gelişim sürecini izlemek; kapı'nın malzeme olarak sanat ile olan ilişkisiniincelemek, ortaya koymaktır.Batı Sanatında, `kolaj'ın tuvale ilk girişi Kübizmde kendini göstermiş, ardından Dada, PopSanat ve Kavramsal Sanat gibi akımlarda gösterdiği gelişim incelenmiş ve o dönemsanatçılarının yaptığı kolaj tekniklerine, çalışmalarındaki yoğun malzeme kullanımına yerverilerek, fotoğraflarla desteklenmiştir.Bu çalışmanın ilk bölümlerinde, malzeme genel hatlarıyla ele alınmış, ilk çağlardangünümüze dek süregelen kullanım şekilleri ve sanata araç olmuş farklı malzemeler üzerindedurulmuştur. Malzemenin Türk Sanatına girmeden önceki dönemi olan 1950'ler sanatınakısaca değinilmiş, daha sonra 1950-1970 arası Türk Sanatı, içinde bulunduğu döneminkoşulları ve dönem sanatçılarının çalışmaları incelenmiştir. O dönemde Soyut Sanat ileilgilenen sanatçıların 1960'lardan sonra ürettikleri sanat yapıtlarında; yeni eğilimlerin,fuarların, bienallerin ve galerilerin oluşmasıyla, `malzeme' kavramına yeni bir boyutgelmiş ve çağdaş sanat yolundaki ilk adımlar atılmıştır. Burada, çağdaşlaşma yolunda atılmışolunan adımların üzerinde durularak, `malzeme'yi farklı biçimleriyle kullanan sanatçılarhakkında teknikleri açısından da bilgiler verilmiştir.Çalışmanın son bölümünde, malzeme olarak `kapı'nın tarihteki, mimarideki ve bazımedeniyetlerdeki yerine ve gelişimine değinilmiş, alt başlıklar halinde sınıflandırılmıştır.Kapı temasının hem sanatsal çalışmalardaki yeri ve görüntüsü hem de bu alanda çalışmalaryapmış sanatçıların işleriyle ilgili bilgi ve fotoğraflar ,bu tezin araştırma konusu dahilindeişlenmiştir. The subject of this study is to trail the `material?s? definition, place of importance andimprovement period within the Western Art and Turkish Art; to bring forth the mutualrelation between the `door? and the `material? within the modern art environment.In Western Art, `collage?s? first entry to canvas was through Cubism. Afterwards,improvement in certain movements such as in Dada, Pop Art and Conceptual Art has beenanalyzed, for those improvements gave the opportunity for the collage works of the artists ofthe era to take their place in the Western Art.`Materials?usage through the early centuries became tools of art has been highly regarded.Materials pre-entry into the Turkish Art (1950?s) has been explained and Turkish Artistsduring 1950-1970 has been examined. After 1960?s, the Abstract Art artists enhancements inworks of art, with the formation of new fairs, biennials and galleries, brought a new light intothe concept of material and helped on the first leap of Modern Art. The steps taken on the pathof Modernization has been emphasized for the purpose of giving short information about theartists, use the `material? in various ways.In conclusion, the `material?s? tie with the `door? has been studied and `door?s? place inhistory, architecture, its place and improvement in certain civilizations has been talked aboutand classified under sub-headers. Both the `door? theme?s place in artistic studies, image andthe artists works in this subject with given information and photographs has been studiedwithin this thesis? research subject.
Collections