Nazım Hikmet ve Attila İlhan şiirinde Paris imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yüzyıl sonlarında ortaya çıkan alımlama kuramı, yorumbilim ve görüngübilim,edebiyat eleştirisine yeni bir perspektif katmışlardır. Buna göre her eser yazar ile evrenarasındaki diyalogun yansımasıdır. Okuma da metinle okur arasında bir diyalogdur. Bir metinincelemesi bunu temel almalıdır.Bu çalışma söz konusu okur odaklı kuramlara göre NazımHikmet ve Attila İlhan şiirinde Paris imgesinin ve bu imgeyi oluşturan zaman, mekan veinsan unsurlarının nasıl işlendiğini incelemek üzere hazırlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Alımlama kuramı, yorumbilim, görüngübilim, Attila İlhan, NazımHikmet, Paris Reception theory, phenomenology and hermeneutik, emerged in very last of 19. century,have been created a new perspective. According to this theories, every text is a reflection of adiaolog between author and universe. Besides, reading is another dialog between reader andtext. So litrary critisizm should be based on this concern. In this thesis, the image of Paris andthe subjects of this image, time, place and human, in the Nazım Hikmet?s and Attila Ilhan?spoetries is discussed.Key words: Reception theory, phenomenology, hermeneutik, Attila İlhan, Nazım Hikmet,Paris.
Collections