Performans yönetim modelini uygulayan okullarda öğretmen ve yöneticilerin değişim sürecini algılama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişim günümüzün gerçeğidir. Değişim kaçınılmazdır ve çağın değişim hızına ayakuydurmak zorunludur. Günümüzün hızlı değişim ortamı, değişimi ve değişimyönetimi ile ilgili yaklaşım ve çabaları sürekli hâle getirmiştir.Değişimin amacı ne olursa olsun, değişim dönemleri gerçekten zor ve sorunludönemlerdir. Her alanda değişimi yönetmek ise başarılı bir toplum olabilmeninanahtarıdır.Eğitimin ve eğitim kurumlarının toplumun gelişmesindeki kilit konumu göz önündebulundurularak, değişim çalışmaları iyi planlanmalı ve yönetilmelidir.Eğitim sistemimizde bir değişim modelinin başarıyla uygulanabilmesi için, öğretmenve yöneticilere, değişimin neden gerekli olduğu, nasıl uygulanacağı, bu uygulamadabireylerin görev ve sorumluluklarının neler olduğu ayrıntılarıyla anlatılmalıdır.Bireylerin değişimi ne kadar algıladıkları ve benimsedikleri araştırılmalıdır. Çünküöğretmen ve yöneticiler değişim modelini doğru algılayamazlarsa, doğruuygulamaları ve değişimin başarıya ulaşması söz konusu olamaz.Bu çalışma, bir değişim modeli olarak Eğitimde Performans Yönetim Sistemi'negeçişin eğitim örgütleri tarafından algılanma sürecini incelemektedir. EğitimdePerformans Yönetim Sitemi'nin ne olduğu, neden gerekli olduğu, nasıl uygulanacağıve sonuçlarının nasıl değerlendirileceği konularının bireyler tarafından algılanmaaşamaları incelenmiştir.Anahtar Sözcükler : Değişim, Performans, Yönetim Change is the reality of today. Change is inevitable and it is essential to keep up withspeed of change of today?s era. Today?s rapidly changing conditions have made theapproach and effort on change and change management continuous.Whatever is the aim of change, the periods of change are difficult and problematicindeed. It is the key to a successful society to manage the change in all areas.By considering the key role of education and educational institutions in thedevelopment of society, the changes to be done must be well planed and wellmanaged.In our education system, for a change model to be successfully applied, the teachersand managers should be explained in detail why the change is essential, how it shouldbe applied, what the duties and responsibilities of an individual person are. How wellthe individuals perceive and adopt the change should be analyzed. Because if theteachers and managers cannot perceive the change model then it is impossible forthem to apply it and it is impossible for the change to be successful.Present study deals with the period of perception of transition to ?PerformanceManagement System in Education? as a model of change by the educationalorganizations. Phases of perception of what Performance Management System inEducation is, why it is important and how its results will be evaluated by theindividuals are studied.Keywords: Change, Performance, Management
Collections