Anaokulu öğretmenlerinde tükenmişlik düzeyi ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBaşkalarına yardım sağlayan mesleklerde çalışan bireylerde, çalışma koşullarının birsonucu olarak görülen; idealizm, enerji ve amaçta sürekli olarak artan bir kayıp anlamınagelen tükenmişlik kavramı çoğu zaman umutsuzluk kavramı ile iç içe durumdadır.Tükenmişlik, bir stres denklemidir ve ilerleyici bir süreçtir. Tükenmenin nedenleri, insanınbeklentileri ile ilişkilendirilmektedir. Genellikle gerçek dışı beklentilerinin ve gerçek ilebeklentiler arasındaki uyumsuzluğun fazla olması sonucunda gelişen bir durumdur.Bireyin seçme özgürlüğünün bulunmadığını ya da seçeneklerinin sınırlı olduğunu gördüğüve kendi adına enerjisini harekete geçiremediği öznel duygu durumudur. Bireyde umut yada umutsuzluk tablosu büyük ölçüde birtakım bilişsel süreçlerin etkileşimi sonunda ortayaçıkmaktadır. Bu süreçler; hedefe ulaşma yolunda şanstan ziyade yeteneği önemsemeye,başkalarına olan güven duygusuna ve uzun dönemli amaçlara oranla kısa dönemli amaçlaraulaşma çabasına olan inanç ile bu söz edilenler arasındaki etkileşim olarak sayılmaktadır.Çalışmanın son bölümünde anket araştırmasına yer verilmiştir. Anket araştırmasınınevrenini stanbul ilindeki resmi ve özel anaokullarında görev yapan anaokulu öğretmenlerioluşturmaktadır. Anket soruları 109 kişiye uygulanmıştır. Örneklem ise kümelemeyöntemiyle random olarak gerçekleştirilen bir seçimle oluşturulmuştur. Veri toplamaaşmasında anketler araştırmacı tarafından bizzat ilgili okullara dağıtılıp daha sonratoplanmıştır. ABSTRACTThe notion of exhaustion, which is generally observed in people whose jobs entail helpingother people, and which means a consistent increase in ideology, energy and aim, generallygoes hand in hand with the notion of hopelessness. Exhaustion is a stres equation and aprogressive process. The reasons for exhaustion should be associated with one?sexpectations, since it generally occurs as a result of unrealistic expectations, and the depthof the gap between reality and expectations.Exhaustion is the subjective state of emotion in which an individual realises that he has nofreedom of choice or limited options, and in which he does not stimulate his energy to hisname. The state of hope or hopelessness in the individual mainly comes into existencethrough the interaction between a series of cognitive processes. These processes areregarded as the interaction between previously stated concepts and attaching moreimportance to abilities rahter than chance, the confidence in other people, and the belief inthe struggle to attain short - term objectives rather than long-term ones.In the last part of the study, the survey has been handled. The target group of the survey ispreschool teachers working in public and private nursery schools in the province ofstanbul. The questions in the survey have been asked to 109 people. Sampling, on theother hand, has been prepared through a random choice in the aggregation method. In thephase which entails data collection, surveys have been personally distributed to relatedschools by the researcher to be collected later.
Collections