Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin işmotivasyonu düzeyi ile ilişkisinin incelenmesidir. Bu amaçla ?Katılımcı Okul KültürüÖlçeği? ve ?Motivasyon Ölçeği? iki farklı özel okuldaki yabancı dil öğretmenlerindenoluşan toplam 80 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır. Yapılan çeşitli istatistikselanalizlerin sonucunda, katılımcı okul kültürü ve öğretmenlerin iş motivasyonu arasındaanlamlı ve olumlu bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Katılımcı okul kültürünün altölçekleri arasında, motivasyon ile en güçlü ilişki içinde olan okul kültürü alt boyutu?Öğretmen şbirliği? olarak ortaya çıkmıştır. Ardından sırasıyla; ?Katılımcı Liderlik?,?Amaç Birliği?, ?Mesleki Yardımlaşma?, ?Öğrenme Ortaklığı? ve ?Mesleki Gelişme? altboyutları gelmiştir. Araştırma kapsamına dahil edilen diğer sosyodemografik değişkenlerolan cinsiyet, yaş, eğitim durumu, mesleki deneyim, okuldaki görev süresi ile hem işmotivasyonu hem de katılımcı okul kültürü arasında bazı noktalarda anlamlı ilişkilerbulunmuş ve tez kapsamında bu bulgular yorumlanmıştır. The impetus of this research was to examine the relationship between cooperative schoolculture and foreign language teachers? job motivation level. To fulfil this objective, ?TheCooperative School Culture Scale? and ?The Motivation Scale? were administered to 80foreign language teachers who work at two seperate private schools. Evidence from thecorrelational analyses indicated the existence of a significant positive relationshipbetween cooperative school culture and teachers? job motivation level. Comparisonsamong different dimensions of cooperative school culture showed that, ?TeacherCollaboration? was the most important predictor of job motivation which is consecutivelyfollowed by ?Cooperative Leadership?, ?Goal Attainment?, ?Professional Support?,?Learning Partnership? and ?Professional Development?. Gender, age, years ofprofessional experience, educational status and the number of years spent at the sameschool were the demographic variables that were examined in relation with the teachers?perception on cooperative school culture and their job motivation level. Significantrelationships between some of these variables and the school culture subdimensions aswell as the teachers? motivation level were found and commented upon within the thesis.
Collections