Toplam kalite yönetimi uygulanan ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin örgütsel adanmışlık ve motivasyon düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmada, Toplam Kalite Yönetimi uygulanan ortaöğretim kurumlarındaöğretmenlerin örgütsel adanmışlık ve motivasyon düzeylerini ortaya koymakamaçlanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ile Yorum ve Sonuç,Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır.Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden `karşılaştırma` türü tarama modelikullanılmıştır. Çalışma İstanbul ili Anadolu yakasından tesadüfi örnekleme ile seçilen 2ilçe ve bu 2 ilçeden kümelemeli seçilen 6 şar okulda çalışan 119 öğretmene uygulanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket dört bölümdenoluşmaktadır. İlk bölümde; çalışanların demografik özelliklerine ilişkin ?Kişisel BilgiFormu?, ikinci bölümde ?Motivasyon Faktörleri Öncelikler Sıralaması Ölçeği?, üçüncübölümde ?Örgütsel Adanmışlık Ölçeği? ve dördüncü bölümde ise ? TKY Ölçeği?kullanılmıştır.Araştırmada; bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post-Hoc Scheffetestleri, non-parametrik Kruskal Wallis testi, non-parametrik MannWhitney-U testikullanılmış olup, elde edilen istatistiklerin manidarlığı .05 düzeyinde sınanmıştır.Araştırma ile öğretmenlerin demografik özelliklerine göre Toplam Kalite Uygulamadüzeyinin, örgütsel adanmışlık düzeyinin ve motivasyon faktörleri önceliklersıralamalarının ne bağlamda değiştiği ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları bu konulardadaha önce yapılmış araştırmaların sonuçları ile karşılaştırılmıştır.Bu çalışma; öğretmenlerin örgütsel adanmışlık ve motivasyon düzeyinin artmasıyla TürkMilli Eğitim Sisteminin hedeflerine ulaşmasına katkı sağlanması açısından önemlidir.Anahtar Kelimeler: Öğretmenler, Eğitim, Toplam Kalite Yönetimi, Örgütsel Adanma,MotivasyonXXIV ABSTRACTThe purpose of this research is to clarify the level of organizational dedication andmotivation of teachers who work in the secondary education colleges in which total qualitymanagement is practiced. The research is composed of five main chapters. These chaptersare introduction, literature review, method, results, discussion and conclusion.Comparison scanning model that is one of the relational scanning models is used in thisresearch. The research is applied on 119 teachers from 6 schools which were selected bygrouping from 2 townships selected from the Anatolian Side by random sampling. Thequestionnaire is the data collecting instrument of this research. The questionnaire iscomposed of four chapters. In the first chapter ?Personal Inquiry Form? is used to clarifythe demographic characteristics of employees, in the second chapter ?Motivation Scale? isused, in the third chapter ?Organizational Dedication Scale? is used and in the fourthchapter ?Total Quality Management Scale? is used.Independent group t-test, one tailed variance analysis (ANOVA), Post-Hoc Scheffe test,non parametric Kruskal Wallis test and non parametric Mann Whitney-U test is used in theresearch and the significance of the collected statistics are tested by the .05 level.This research clarified in which context the demographic characteristics of teachers changethe total quality practicing level, organizational dedication level and motivation. Theresearch results are compared with the research results of the early studies about the samesubject.This study is important to give some help to the Turkey?s Public Education System toreach its goals by the increase in the organizational dedication and motivation level ofteachers.Key Words: teachers, education, total quality management, organizational dedication,motivationXXIII
Collections