Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili Pendik ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları ödül veceza yöntemlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma, 2006 yılında İstanbul ili Pendikilçesinde görevli 102 sınıf öğretmenine uygulanan anket ile yapılmıştır. Toplanan verilerinSPSS paket programıyla istatistiksel analizleri yapılmıştır. Anketin ilk bölümünde çeşitlidemografik değişkenlerden oluşan 7 soruluk kişisel bilgiler formu, ikinci bölümde ise sınıfiçi disiplini sağlamaya dönük, ödül ve ceza yöntemlerini belirlemeye yönelik toplam 102soru bulunmaktadır.Araştırmada; Bağımsız Grup t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Tukey testi,Pearson Çarpım Moment Korelasyon analizleri kullanılmış olup manidarlık 0.5 düzeyindesınanmıştır.Bu araştırmada elde edilen önemli bulgular şunlardır:Sınıf öğretmenlerinin cinsiyet değişkenine göre sınıf içi disiplini sağlamada kullandıklarıödül ve ceza yöntemlerini kullanmaları bakımından aralarında anlamlı bir farklılık yoktur.Çocuğu olan sınıf öğretmenleri sınıf içi disiplini sağlamada sosyal ödüle, çocuğu olmayanöğretmenler de sosyal ceza ve fiziksel cezaya daha fazla yer vermektedirler.Devlet okulunda çalışan sınıf öğretmenleri, sınıf içi disiplini sağlamada psikolojik ceza,sosyal ceza ve fiziksel ceza yöntemlerini özel okul öğretmenlerine göre daha fazlakullanmaktadırlar.Sınıfta bulunan öğrenci sayısı değişkenine göre; ?15-34? arası öğrenciye sahip olan sınıföğretmenleri psikolojik ödül ve sosyal ödüle ?35 ve üstü? öğrenciye sahip öğretmenleregöre daha fazla yer vermektedirler.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Sınıf Öğretmeni, Disiplin, Ödül, Ceza This research is aimed at determining the reward and punishment methods used by classroomteachers in ensuring discipline within the classroom. The research has been made with aquestionnaire applied on 102 classroom teachers charged in Istanbul province, Pendik district inyear 2006. Statistical analyses of the gathered data have been made via SPSS package program. Inthe first section of the questionnaire, a 7-question personal information form consisting of variousdemographic variables is available; in the second section, there are total 102 questions aimed atfinding out the reward and punishment methods used to ensure discipline within the classroom.In the research; Independent Group t-test, One Way Variance Analysis (ANOVA), Tukey test,Pearson Multiplication Moment Correlation analyses have been used and significance has beentested at the level of 0.5.The important findings obtained in this research are the following:There are no significant differences among the classroom teachers as regards their usages of rewardand punishment methods used in ensuring discipline within the classroom according to the gendervariable.Classroom teachers, who have children, give rather social reward in ensuring discipline within theclassroom while teachers, who don?t have children, give rather social punishment and physicalpunishment.Classroom teachers working in public schools use psychological punishment, social punishmentand physical punishment methods in ensuring discipline within the classroom more than the privateschool teachers.In accordance with the variable of student number available in the classroom; classroom teachershaving around 15-34 students give rather more psychological rewards and social rewards thanteachers having 35 and more students.Keywords: Classroom Management, Classroom Teacher, Discipline, Reward, Punishment
Collections