Okul yöneticilerinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın kuramsal temelleri, yurt içi ve yurt dışı literatür taranarakoluşturulmuştur. Araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretmenlerin meslekigelişimlerine katkılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma evreni, İstanbul ili Avrupayakasında bulunan 12 ortaöğretim kurumunda görev yapan öğretmenlerdir. Verileröğretmenlerden geliştirilen anket yoluyla elde edilmiştir. Anketten okul yöneticilerininöğretmenlerin mesleki gelişimlerine olumlu veya olumsuz katkılarının düzeyinibelirlemeye çalışılmıştır. Anket sonuçlarının yorumuna geçilmeden önce bu çalışmadageçen her türlü kavram açıklanmıştır. Yönetim ile ilgili kavramlara, bu kavramlarla ilgilikuramlara, görüşlere yer verilmiştir. Ardından yönetim süreçlerine geçilmiştir. Yönetimsüreçleri ile ilgili kavram ve kuramlar açıklanarak özellikleri verilerek ülkemizdeki eğitimyönetimi anlayışı ile ilgili gelişmeler ve okul yöneticileri ile ilgili araştırmalar kısacatanıtılmıştır. Okul müdürlerinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde hangi alanlarda,nasıl olumlu katkılarda bulunabilecekleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Okul yöneticileriöğretmenleri geliştirmek için ödüllendirmeyi çok iyi bir şekilde kullanmalıdır.Ödüllendirme yapılırken çok dikkatli olunmalı, ödüllendirmenin öğretmenler üzerindeolumlu havasından yaralanılarak öğretmenlerin mesleki gelişimleri sağlanmalıdır.Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlama girişimleri ülkeden ülkeye değişmektedir.Çeşitli ülkelerdeki öğretmenleri mesleki açıdan geliştirmek için yapılan çalışmalardanbahsedilerek ülkemizdeki öğretmenleri geliştirme çalıştırmalarıyla karşılaştırılma yapmaimkânı sunulmuştur.Araştırmada anket aracılığı ile toplanan veriler bilgisayar ortamına girilerek istatistikselolarak analizi Windows SPSS-13 programı ile yapılmıştır. Deneklere ilişkin kişisel bilgilerfrekans ve yüzde ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde ?Okul Yöneticilerinin,Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine Katkıları Ölçeği?nde yer alan sorularla ile ilgiliöğretmen görüşlerinin aralarında anlamlı farklılığın olup olmaması ile t testi ve tek yönlüvaryans analizi uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular tartışılarak önerilerdebulunulmuştur. This research?s theorical basic have been founded by scanning both national andinternational sources the main reason of the research is, analysing school principals helpsfor teachers improvement at their teaching skills.It includes the teachers who work at 12high schools in İstanbul (European side ). Questionare technigue was used in this work. Itwanted to know schools managers positive or negative helping level about teachersdevelopment Before commuting the results the words which are used in this questionarewere explained.The words and theories of managing have been explained.Then process ofmanagement is mentioned.By the help of explaining wordrand theories of process ofmanagement, national education management ideasand developments, research of schoolmanagers were introduced.Some information were given about school principal how and which areas can help toteachers for their teaching improvemats.School managers have to use rewards very well forimproving the teachers. Revarding must be done care fully.Every country uses different techniques for improving teachers in their jobs. Differentcountries researchs were mentioned for comparing national researchs .The inputs were putin computers and statistic analyses were done by WİNDOWS SPSS-13 programme -personal information of teachers at questionare were opened by frekans and percetage .In input analysing; `School Managers Helping for Teachers Developing Degree? teachersideas average test was used for and compared for varyant analysing some suq qestionswere made by discussing outputs of that research.
Collections